رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4484

افزایش تعرفه واردات لنت ترمز به کشور

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : با اجرای برجام پیش بینی می شود وضعیت این صنعت در شرایط خوبی به لحاظ توسعه و رشد کمی و کیفی قرار گیرد.

حسین لاجوردی افزود : در جلسات متعددی که انجمن لنت ترمز با وزارت صنعت ، معدن و تجارت داشت در خواست افزایش تعرفه واردات لنت ترمز مورد موافقت قرار گرفت و نهایتا در کمیسیون ماده یک تعرفه واردات لنت ترمز افزایش یافت.

وی افزایش تعرفه واردات لنت ترمز را از اقدامات بسیار بزرگ در این صنعت دانست و گفت : در راستای اقدامات صورت گرفته خوشبختانه تعرفه واردات در این صنعت از۱۵ درصد به ۲۶ درصد افزایش یافت.

وی اظهار داشت : با افزایش تعرفه واردات و مشکلاتی که بسیاری از تولیدکنندگان داخلی از واردات در این حوزه داشتند به نظر می رسد فعالان در این صنعت موقعیت خود را مجدد در بازار داخل بدست آورده و صنعت لنت ترمز جان تازه ای بگیرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه واردات کمک بزرگی به صنعت لنت ترمز است ، از دیگر راهکارها مرود بحث به منظور حمایت از این صنعت خبر داد و گفت : در حال حاضر در وزارت صنعت و معدن راهکارهای دیگری را در حال بحث و بررسی است که اقلامی که در داخل عرضه شود از خدمات پس از فروش برخوردار بوده تا از ورود کالاهای بی کیفیت و کم کیفیت به کشور جلوگیری شود چرا که ورود این قطعات است که هم اکنون به این صنعت لطمه وارد کرده است.

وی تصریح کرد : در شرایطی که قطعه لنت ترمز ، جزء قطعات فوق ایمنی محسوب می شود ورود قطعات بی کیفیت باعث گردیده که صنعت داخلی تضعیف شود البته در این راستا وزارت صنعت و معدن را توجیه نموده ایم تا توافقاتی صورت گیرد تا لنت های وارداتی به کشور ، از کیفیت بالایی برخوردار بوده ضمن اینکه دارای نمایندگی خدمات پس از فروش باشند .

وی با توجه به طرح برخی از دغدغه ها در خصوص افزایش واردات در پسا برجام اظهار داشت : با اجرای برجام و لغو تحریم ها ، فعالان صنعت لنت ترمز دغدغه هایی نسبت به افزایش واردات ندارند و معتقدیم که شرایط این صنعت در آینده بواسطه واردات نه تنها بدتر بلکه بسیار بهتر خواهد شد.

رئیس انجمن لنت ترمز و کلاج با تاکید بر اینکه اجرای برجام ضربه ای به صنایع داخلی نخواهد زد ، یاد آورشد : زمانی که توافقات وجود نداشت و پول فروش نفت به کشور باز نمی گشت بسیاری از کالاهای بی کیفیت ناچارا درپی توافقات به کشور وارد می گردید و امروز که مسیر بازگشت این پول ها به کشور هموار شده است قطعا ضرورتی وجود نخواهد داشت که کالاهای بی کیفیت و کم کیفیت به کشور وارد شود.

لاجوردی تاکید کرد : قطعا دولت نیز اجازه نخواهد داد که روند ورود کالا همانند گذشته باشد و بسیار نسبت به این جریان خوشبین هستیم.

وی در ادامه به وضعیت بازار فروش لنت ترمز اشاره کرد و اظهار داشت : با توجه به اینکه امروز باید بهترین فصل فروش لنت ترمز باشد اما همچنان اوضاع این صنعت در شرایط رکود قرار دارد و اتفاقات اخیر و اجرای برجام نیز تاکنون تاثیری بر بازار فروش این صنعت نگذاشته است.

وی گفت : هم اکنون انبار کالای تولیدکنندگان و فروشندگان لنت ترمز اشباع است اما به دلیل تداوم رکود اقتصادی ، وضعیت بازار این صنعت همچون گذشته در شرایط رکودی قرار دارد.

وی افزود : در حال حاضر صنایع لنت ترمز داخلی از دانش و تکنولوژی به روزی برخوردارند و محصولات بسیار خوبی و با کیفیتی در این صنعت تولید می شود از این رو به نظر نمی رسد که با بهبود روابط و همکاری ها نیازی به ورود تکنولوژی جدید به این صنعت باشد.

وی گفت : هم اکنون کلیه لنت های سنگین ، نیمه سنگین ،فوق سنگین ، سواری ، لنت های راهسازی و مترو در داخل کشور در حال تولید است به همین جهت ضرورتی برای ورود از خارج کشور وجود ندارد.

وی افزود : در شرایط کنونی تولیدکنندگان لنت ترمز در داخل قابلیت تامین کلیه بخش های مورد نیاز در کشور را دارند ضمن اینکه امکان صادرات در این صنعت به خوبی وجود دارد.

مشکلی به لحاظ کیفیت , دانش و تکنولوژی برای این صنعت وجود ندارد و به نظر می رسد تولیدات داخلی به مراتب از کالاهای وارداتی از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است.

وی اینده این صنعت را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت : با امکان سرمایه گذاری و رونق حمل و نقل در کشور و تردد خودروها در کشور قطعا اوضاع این صنعت بهتر خواهد شد و با حضور خارجی ها بخشی از صنایع که در شرایط نیمه تعطیل قرار گرفتند با توافقات صورت گرفته و مشارکت ها راه اندازی خواهند شد.

وی گفت : هم اکنون کلیه تولید کندگان به صورت مستقل عمل می کند اما در صورتی که بتوان با شرکت های خارجی جوینت گردید قطعا شرایط بهتری پیش رو خواهد شد و موجب ارتقاء این صنعت خواهد شد شمن اینکه با توجه به شرایط کنونی دسترسی بهتری به مواد اولیه خواهیم داشت که انتظار می رود با این شرایط ارتقاء کیفی رادر کلیه مجوعه ها شاهد باشیم.

وی افزود : با لفو تحریم ها این صنعت نیز به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی است تا با شرکتهای معتبر به اتی را داشته باشد قطعا در آینده با حضور سرمایه گذار خارجی این صنعت در جایگاه بهتری قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد