رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4696

ایران خودرو و پژو کارخانه جدید احداث نخواهند کرد

یک مقام مسئول در صنعت خودرو گفت: شرکت ایران خودرو و پژو برای آغاز دور تازه همکاری های خود هیچ کارخانه جدیدی بنا نمی کنند و فرآیندهای تولیدی سه محصول توافق شده با استفاده از زیرساخت ها و ظرفیت های موجود شرکت انجام خواهد شد.

این مقام مسئول به ارائه توضیحاتی در مورد قرارداد جدید ایران خودرو و پژو پرداخت و اظهار داشت: مشخص نیست صحبت‌ها مطرح شده در مورد احداث کارخانه جدید بر چه اساسی صورت گرفته زیرا چنین برنامه ای در ابتدای همکاری نه پیش بینی و نه اعلام شده است.
وی با بیان اینکه یکسری ظرفیت های خالی در ایران خودرو وجود دارد که شرکت مشترک ایرانی-فرانسوی به عنوان مشتری از آنها استفاده می کند، افزود: پژو با سرمایه گذاری نقدی و مستقیم، ۵۰درصد سهام این شرکت مشترک را در اختیار دارد که این امر به نوعی پژو را ملزم به انتقال دانش فنی برای تولید محصولات جدید می کند.
وی افزود: متأ‌سفانه فرض شده که ایران خودرو و پژو می‌خواهند کارخانه جدید ایجاد کنند و پژو با معرفی یک شرکت خاص برای فروش تجهیزات، دو سر سود خواهد شد، در حالی که گمانه زنی و فرضیات مطرح شده از اساس اشتباه است.
این مقام صنعت خودرو با اشاره به اینکه بیشتر فرضیاتی که درخصوص قرارداد جدید صورت گرفته نادرست است، تصریح کرد: گفته شده در این قرارداد محصولات قدیمی شرکت پژو در ایران تولید خواهد شد درحالی که پس از تجهیز خطوط تولید در ایران خودرو، مدل های جدید و به روز این سه محصول تولید و همزمان با کشورهای دیگر دنیا در بازار ایران و منطقه نیز عرضه خواهد شد.
وی در رابطه با ابهام داخلی سازی محصولات جدید نیز افزود: اگر پژو مانع داخلی سازی قطعات می‌شد چرا پس از قطع روابط در سال های گذشته توانستیم پژو ۲۰۶ را همچنان تولید کنیم؟ باید تأکید کنم هیچ محدودیتی برای انتقال تکنولوژی در این شرکت وجود ندارد و داخلی سازی هر سه محصول انجام می‌شود و به مرور افزایش خواهد یافت.
این مقام مسئول افزود: زمانی که این سه محصول در شرکت مشترک بین ایران خودرو و پژو تولید خواهد شد عملاً قطعه سازان مجاب می‌ شوند تا با قطعه سازان فرانسوی نیز جوینت شده و تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح تولیدات انجام دهند.
وی در رابطه با ابهام نصب آرم ایران خوردو یا پژو در محصولات جدیدی که در این شرکت جدید تولید خواهند شد، گفت: شرکت مشترک خود یک هیئت مدیره و تیم مدیریتی مستقل دارد و آنها تصمیم می‌گیرند که محصولات جدید با کدام آرم و در کدام بازار عرضه شوند. به عبارت بهتر این شرکت با استقلال ساختاری اقدام به فعالیت در ایران خواهد کرد.
وی همچنین در رابطه با صحبت هایی پیرامون ساماندهی خودروهای ۲۰۶ و ۴۰۵ نیز گفت: در متنی که به امضای دو طرف رسیده، نامی از این دو محصول برده نشده است زیرا این قرارداد هیچ ارتباطی با خودروها و فعالیت های گذشته ندارد و ایران خودرو می تواند در خصوص عدم یا ادامه تولید محصولات فعلی تصمیم گیری کند.
منبع: تسنیم

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد