رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4775

بازار خودرو در کوتاه مدت تغییر چشمگیری نخواهد کرد

یک کارشناس صنعت خودرو در خصوص وضعیت بازار خودرو در پسابرجام گفت: اوضاع بازار خودرو در کوتاه مدت تغییر چشمگیری نخواهد کرد اما پیش بینی می شود در میان مدت با بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش نقدینگی قطعا بازار داخلی خودرو تغییر خواهد یافت.

سلمان ابراهیمی نژاد اظهار داشت: با توجه به کمبود نقدینگی در ۳ یا ۴ سال گذشته توان خرید در بین اقشار مختلف مردم کاسته و میزان تقاضا کاهش یافت.

وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت کیفیت تولیدات چینی در مقایسه با خودروهای اروپایی و داخلی انتظار می رود این خودروها تنها ۵ یا ۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهند که این موضوع می تواند مربوط به توقف مختصری که در رشد تولیدات چین رخ داده است، باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: خودروسازان چینی همچنان به دنبال ارتقا کیفیت در محصولات خود هستند و با اجرای برنامه های بلندمدت سعی در افزایش میزان رشد در بازار رقابتی خودرو در زمینه تولیدات دارند.

وی افزود: بخشی از بازار به خودروهای ارزان قیمت اختصاص دارد و به نفع خودروسازان چینی می باشد که این امر نشان دهنده تدابیر و برنامه ریزی کارشناسانه شرکت های سازنده در چین است که با چنین استراتژی در دو بخش افزایش کیفیت و کاهش متناسب قیمت وارد عرصه رقابتی شده و با حضور ثابت به موفقیت های خوبی دست خواهند یافت.

ابراهیمی نژاد با اشاره به جایگاه خودروسازان اروپایی در کشور خاطرنشان کرد: رقابت خودروسازان اروپایی در زمینه قیمت با خودروسازان چینی بعید به نظر می رسد. مزیت رقابتی بودن تولیدات چین همیشه بر اساس نیروی کار، محصولات ارزان و تنوع در محصولات بوده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به هزینه های بالای خودروهای اروپایی و حتی ژاپنی امکان کاهش قیمت در محصولات آنها وجود ندارد.

ابراهیمی نژاد با توجه به شرایط پسابرجام و میزان قیمت در بازار خودرو داخلی اذعان داشت: با گشایش های مالی و حضور خودروسازان داخلی انتظار می رود در این شرایط شاهد افزایش کیفیت، تنوع و آپشن های متعدد در صنعت خودرو باشیم.

وی در پایان گفت: در این شرایط حساس سیاستگذاران و خودروسازان باید دقت لازم در زمینه تنظیم قرارداد با خودروسازان خارجی را داشته باشند که اشتباهات گذشته تکرار نشود و همچنین به حقوق مصرف کنندگان احترام گذاشته و نیاز مردم را در اولویت قرار دهند.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد