رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4499

برجام، بر کام بازار خودرو نشد/ کاهش ادامه‌دار قیمت خودرو در بازار تهران

قیمت انواع خودرو داخلی

با اجرایی شدن برجام، در حالیکه قیمت کارخانه‌ای خودرو پایین نیامده برخی خودروهای ساخت داخل با کاهش قیمت در بازار مواجه شده‌اند.

آن طور که فعالان بازار عنوان می کنند، پس از لغو تحریم ها در پی اجرایی شدن برجام، بازار خودرو بیش از پیش به رکود رفته و این نشان می دهد مشتریان همچنان در انتظار رسیدن روزهای خوب در بازار هستند.

یکی از دلایلی که بخش بزرگی از مشتریان اقدام به خرید خوندرو نمی کنند، امید آنها به آینده است، چه آنکه گمان می کنند علاوه بر کاهش قیمت، محصولات جدید نیز به زودی راهی کشور خواهند شد.

هرچند در آمدن خودروهای به روز و جدید تقریبا تردیدی نیست، اما این اتفاق در کوتاه مدت رخ نخواهد داد و نیاز به حداقل یک سال و نیم زمان دارد. از سوی دیگر، انتظار مشتریان بابت کاهش قیمت خودرو های فعلی، چندان سرانجامی نخواهد داشت، زیرا خودروسازان هیچ برنامه ای برای کاستن از قیمت محصولات خود در دوران پساتحریم ندارند. هرچه هست، برجام هم نتوانست بر کام بازار خودرو باشد و خرید و فروش را در آن رونق دهد و حتی بالعکس، بر رکود آن نیز اضافه کرد.

اما سری به بازار بزنیم و ببینیم آنجا چه خبر است. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمتی برابر با ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و مدل صندوقدار آن نیز به نام V8 ، ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

از سوی دیگر اما پژو ۴۰۵ در حال حاضر ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که سمند این هفته ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را به خود دیده و در حال حاضر ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رود.

از بازار رانا هم خبر می‌رسد، این خودرو با توجه به تغییر قیمتش در هفته جاری، در حال حاضر ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و دنا نیز ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. از دنا که بگذریم، تیبا نیز در حال حاضر ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد و برای خرید پراید در مدل ۱۳۱ نیز باید ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه کرد.

همچنین مدل ۱۱۱ پراید نیز در حال حاضر ۲۰ میلیون و ۵۰۰ خرید و فروش می شود. اما از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می‌رسد که این خودروها تغییر قیمت خاصی طی هفته جاری نداشته‌اند. به گفته فعالان بازار، سراتوی اتومات با قیمتی برابر با ۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و برای مدل دنده‌ای آن نیز باید ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دست به جیب شد.

فعالان بازار اما در مورد تندر-۹۰ نیز تاکید می کنند که این محصول در مدل پارس خودرویی و E2 خود قیمتی برابر با ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. همچنین پارس تندر نیز در حال حاضر ۴۰میلیون تومان به فروش می‌رسد و ۴۶میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نیز باید برای خرید تندر اتومات هزینه کرد.

از تندر-۹۰ که بگذریم، مدل‌هاچ بک این محصول یا همان ساندرو، در حال حاضر قیمتی برابر ۵۰میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در مدل اتومات دارد و مدل دنده ای آن نیز ۴۴ میلیون و ۵۰۰هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

منبع: اقتصاد نیوز

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد