رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4841

خودروهای داخلی گران نیست

قیمت انواع خودرو داخلی

یک کارشناس خودرو اعتقاد دارد خودروهای جدیدی که قرار است در ایران تولید شود گران نیست بلکه محصول «اقتصادی» محسوب می شود.
عبدالله بابایی با بیان این مطلب گفت: حقیقت امر این است که بسیاری تصور می کنند که خودرو در ایران گران است اما حقیقت امر این است که پول کشور «بی ارزش» شده است.
وی در همین رابطه ادامه داد: یک تفکر اشتباه شکل گرفته است که خودرو در کشور گران است اما به واقع اینطور نیست چون از طرفی واقعا هزینه ها بالاست و از طرفی دیگر وقتی پولی خرج «کیفیت» یک خودرو می شود به طبع قیمت آن هم بالا می رود.
بابایی در خصوص قیمت های محاسبه شده به خصوص بر روی خودروهای تولیدی در ایران اظهار کرد: تمام دست اندرکارانی که در امور خودرو در کشور فعالیت می کنند می دانند هزینه ساخت یک خودرو در کشور بسیار بالاست وانگهی اگر قرار باشد قیمت خودروها از این مقداری که هست کمتر شود قطعا بر روی کیفیت به کار رفته در قیمت آن تاثیر به سزایی خواهد داشت.
این کارشناس خودرو در ادامه بیان کرد: باید بدانیم پول کشور از ارزش لازم برخوردار نیست وگرنه قیمت های اعلام شده بر روی خودروها به نظر می رسد اصلا گران نباشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه یک حساب و کتاب ساده انجام دهیم متوجه می شویم قیمت یک خودرو ۴ سال پیش با قیمتی که هم اینک به خریداران عرضه می شود به نسبت «تورمی» که در کشور وجود دارد منطقی و قابل دفاع است.

منبع: پرشین خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد