رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4463

شاسی‌بلند لوکس BYD در راه ایـران

عرضه S۶؛ بهترین شاسی‌بلند سال ۲۰۱۱ و رکورد‌دار سرعت فروش چین توسط «کارمانیا»
شرکت خودروسازی کارمانیا، نماینده رسمی محصولات BYD چین به‌زودی عرضه شاسی‌بلند لوکس S۶ از این برند معتبر را تا پایان سال آغاز خواهد کرد.
بر اساس برنامه‌های کارمانیا S6 برای اولین بار در نمایشگاه خودرو کرمان که از تاریخ ۶ الی ۹ بهمن برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد. S6 با طول ۴٫۸ متر در زمره شاسی‌بلند‌های سایز بزرگ قرار می‌گیرد و چهره‌ای نزدیک به لکسس RX در ابعاد و زوایای بدنه دارد. این شاسی‌بلند ۱٫۷ تنی قرار است نخستین نماینده BYD در بازار ایران باشد که با اتکا به مجموعه جامع و خاصی از امکانات رفاهی و تکنولوژی‌های ایمنی حتی می‌تواند با خودرو‌های وارداتی بالای ۱۵۰ میلیون‌تومان نیز رقابت کند. S6 حتی برای حضور قدرتمند در بازار ایران با قوی‌ترین پیشرانه‌اش که ۲٫۴ لیتر حجم و ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت دارد، به کشورمان قدم می‌گذارد تا جای پای BYD به خوبی در ایران محکم شود. S6 در اولین سال عرضه به بازار چین توانست پرفروش‌ترین شاسی‌بلند‌های بومی و وارداتی این کشور را با آمار خیره‌کننده فروش ۱۵‌هزار دستگاهی در دسامبر ۲۰۱۱ میخکوب کند و عنوان سریع‌ترین آمار فروش در سال ۲۰۱۱ و برترین شاسی‌بلند بازار چین در همان سال را دریافت کند از جمله بالاترین افتخارات در بازاری است که عمده مشتریانش خودرو‌های غیر‌چینی را برای خرید انتخاب می‌کنند.کارمانیا در نظر دارد تا نسخه به روز و کاملا بهبود یافته این خودرو را به بازار عرضه کند.
با BYD رویاهایت را بساز
کمپانی BYD در سال ۱۹۹۵ فعالیتش را با تولید باتری‌های قابل شارژ برای رقابت با باتری‌های وارداتی از ژاپن آغاز کرد. عمده تولیدات این کمپانی برای مصرف در انواع تلفن همراه مورد استفاده قرار می‌گرفت و توانایی این کمپانی در توسعه باتری‌های جدید موجب شد تا در سال ۲۰۰۲ به بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ راه پیدا کند. BYD به سرعت در رشد مشهور است و تنها ۱۰ سال بعد از آغاز فعالیتش به بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ باتری‌های قابل شارژ در چین و یکی از ۴ تولید‌کننده باتری‌های شارژی در سراسر جهان بدل شد و امروزه نزدیک به نیمی از باتری‌های شارژی تلفن‌های همراه از هر برندی را تولید می‌کند. BYD یک سال بعد از خریداری کمپانی خودرو‌سازی Tsinchuan در سال ۲۰۰۲، شرکت خودروسازی BYD را در کنار
BYDالکترونیک راه‌اندازی کرد و همانطور که از BYD انتظار می‌رفت، رشد خیره‌کننده این شرکت موجب شد تا در سال ۲۰۱۰ در جمع ۶خودروساز پرتیراژ کشور چین قرار بگیرد. مراکز مدیریت کمپانی BYD هم‌اکنون علاوه بر محوریت استان گوآنگ‌دونگ در لس‌آنجلس آمریکا نیز قرار دارد. نام BYD به اختصار از عبارت Biuld Your Dream (رویاهایت را بساز) گرفته شده است. شاخه خودروسازی BYD تا‌کنون موفق به عرضه بیش از ۱۸ مدل انواع خودرو به بازار‌ چین و کشور‌های دیگر شده است. بازار کشور‌هایی نظیر اوکراین و روسیه از بدو تولد این کمپانی در فهرست صادرات خودرو‌های BYD قرار داشتند.با توجه به سابقه موفق این کمپانی در طراحی و تولید انواع باتری قابل شارژ BYD تا‌کنون موفق به عرضه چندین خودرو تمام‌الکتریکی و‌ هایبریدی به بازار چین و بازار‌های جهانی شده است که بر اساس آخرین آمار فروش خودرو‌های الکتریکی در چین، ۴ محصول الکتریکی از BYD در فهرست ۲۰‌مدل پرفروش این کشور قرار دارند. BYD همچنین چند مدل اتوبوس و تاکسی الکتریکی را نیز به تولید می‌رساند که مطرح‌ترین آنها اتوبوس K9 این برند است که ضمن تولید در چین و آمریکا در شبکه حمل‌و‌نقل عمومی اروپا و آمریکا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. BYD در پایان سال ۲۰۱۵ به عنوان بزرگ‌ترین و موفق‌ترین تولید‌کننده خودرو‌های الکتریکی با تیراژ حدود ۶۰ هزار دستگاه بالاتر از Teslaآمریکا با آمار فروش حدود ۵۰ هزار‌دستگاه شناخته شد. آمار رو به رشد و موفقیت‌آمیز کمپانی BYD در هر دو زیرمجموعه BYD Electronic و BYD
Automobile موجب شد تا «بارن بافت» موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم با هزینه ۲۳۰‌میلیون‌دلار ۱۰ درصد از سهام مجموعه BYD را در دسامبر سال ۲۰۰۸ میلادی بخرد.

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند چینی بازار ایران:
S6 با طول ۴۸۱۰‌، عرض ۱۵۵۰ و ارتفاع ۱۶۸۰ میلی‌متر بزرگ‌ترین شاسی‌بلند چینی خواهد بود که تا‌کنون به بازار ایران آمده است. S6 به صورت کلی طرحی کلاسیک دارد و بیش از آنکه به دنبال ریسک در کلاس کراس‌اوور‌ها بگردد ترجیح داده تا با خطوط برجسته و طراحی با ابهت‌، حس آفرود و قدرت را منتقل کند. در نمای جلو چراغ‌های با زمینه تیره و ابرویی LED روشنایی در روز در کنار جلوپنجره طرح شانه‌عسلی خودنمایی می‌کند و در زیر سپر این خودرو قطعه محافظ برای عبور از موانع آفرود تعبیه شده است. به صورت کلی نوع طراحی سپر جلو و عقب موجب افزایش زاویه صعود و فرود این شاسی‌بلند در شیب شده است. در نمای جانبی خطوط بزرگ(خط شخصیت و خط کمر) ضمن افزودن به قدرت در ظاهر S6 در کنار رینگ‌های ۱۷ اینچی با طرح گُل که روی تایر‌‌های ۲۲۵/۶۵R17 سوار شده‌اند، جلوه خاصی به S6 داده‌اند که پیش‌تر در کمتر شاسی‌بلند چینی دیده شده است. آینه‌های جانبی ضمن بهره‌گیری از امکان تنظیم برقی به راهنما مجهز شده‌اند و روی آینه سمت راست سیستم افزایش زاویه دید(با نصب نمایشگر روی آینه و یک دوربین در زیر آینه) در نظر گرفته شده است که در کنترل نقاط کور در جهت مخالف راننده هنگام رانندگی یا پارک‌کردن کمک بسزایی می‌کند.

مجموعه کاملی از امکانات رفاهی‌:
در داخل کابین S6 مانند طراحی خارجی همه چیز در چینشی منطقی کنار هم قرار گرفته‌اند و کلید‌های زیادی برای کنترل مجموعه جامع امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو به چشم می‌خورند. تریم داخلی کرم‌-‌مشکی است و در کنار آن بخش نقره‌ای در میان داشبورد دسته‌دنده را نیز در خود جای داده تا به افزایش عرض فضای نشیمن صندلی‌های جلو کمک بسزایی کند و ارگونومی مجموعه گیربکس را به‌گونه‌ای بهبود بدهد که برای راننده کاملا محسوس باشد. هر چند در کنسول میانی خبری از محفظه زیر آرنجی نیست اما راننده در کنار صندلی با قابلیت تنظیم برقی در ۸ جهت از یک زیر‌آرنجی تاشو نیز بهره می‌برد. S6 یک خودرو ۴ نفره لوکس است چرا که در ردیف عقب ۲ صندلی مجزا تعبیه شده‌اند که با یک کنسول تاشو میانی از هم تفکیک شده‌اند. کیفیت و ابعاد نشیمن صندلی‌های عقب نیز کم از صندلی‌های جلو ندارد.
در بخش مولتی‌مدیا S6 به یک نمایشگر TFT
۷ اینچی مجهز شده که با ورودی‌های USB و AUX پشتیبانی می‌شود و ضمن قابلیت پخش DVD به GPS همراه با نقشه ایران مجهز شده است. سیستم صوتی این خودرو با ۹ بلندگو‌، همانند تزئینات اتاق و لوکس‌گرایی‌، به خوبی تمام نقاط را برای پخش موسیقی با بهترین کیفیت پوشش می‌دهد. سیستم فرمان هیدرولیک S6 از طریق غربیلکی با روکش چرم کنترل می‌شود که قابلیت تنظیم در ۴ جهت را دارد و روی آن کلید‌هایی برای کنترل سیستم صوتی‌، کروز کنترل و بلوتوث(برای مکالمه‌های تلفنی) فراهم شده که روی نوار نقره‌ای سمت چپ و راست فرمان قرار گرفته‌اند. در کنار فرمان‌، دستگیره‌های داخلی و صندلی‌ها نیز از روکش چرم بهره می‌برند.
برای تکمیل فهرست آپشن‌های لوکس S6 سیستم تهویه مطبوع این خودرو با عملکرد اتوماتیک دو کاناله قابلیت تنظیم مجزای دما برای سرنشینان جلو را فراهم می‌کند که بیش تر در خودروهای گران قیمت بازار ایران به چشم می خورد و از جمله آپشن های قابل توجه این شاسی بلند بزرگ است .در کنار این آپشن، S6 به تجهیزات دیگری نظیر صفحه نمایش سیستم مدیریت پیمایش Trip Computer، آینه دید عقب الکتروکرومیک به همراه قطب‌نما‌، سانروف دو‌حالته‌، چراغ‌های روشنایی LED در روز‌، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌ها‌، دوربین دید عقب‌، ورود بدون کلید Keyless، استارت دکمه‌ای، کروز‌کنترل برای تثبیت سرعت‌، دوربین روی آینه سمت راست جهت سهولت در پارک و مشاهده نقاط کور جهت مخالف راننده و آینه‌های جانبی تاشونده به همراه گرم‌کن نیز مجهز شده‌ است. آرامش در کابین S6 و رانندگی ایمن به واسطه استفاده از سیستم مستقل مک‌فرسون در جلو و مستقل مک‌فرسون با اتصال سه‌مفصلی در عقب حاصل می‌شود به گونه‌ای که پیش‌تر کمتر چنین ترکیبی از سیستم تعلیق در خودرو‌های شاسی‌بلند دیده می‌شد اما برای دفع حداکثری ضربات وارده از جانب دست‌انداز‌ها به اتاق‌، این سیستم می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای S6 به ارمغان بیاورد تا آرامش لوکس کابین این شاسی‌بلند بزرگ تکمیل شود.

بیشترین فضای بار‌:
فضای بار S6 در حالت استاندارد و بدون خواباندن ردیف دوم صندلی‌ها ۱۰۸۴ لیتر را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که با خواباندن ردیف دوم صندلی‌ها این فضا به ۲۴۰۰ لیتر یعنی حدود ۵ برابر صندوق بار یک سدان متوسط می‌رسد.

ایمنی ۵ ستاره:
S6 با بهره‌گیری از ۶ کیسه‌هوای فعال در ۱۰نقطه (‌جلو‌، جانبی و پرده‌ای) در کنار تکنولوژی‌های ایمنی ترمز هوشمند BOS، ترمز ضد‌قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ۴ سنسور فاصله‌سنج روی سپر عقب و ۲ سنسور روی سپر جلو که مکمل ترمز‌های دیسکی خنک‌شونده در جلو و دیسکی در عقب هستند، موفق به کسب ۵ ستاره کامل ایمنی از موسسه C-NCAP شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی BYD،ا S6 نخستین شاسی‌بلند بومی کشور چین است که موفق به کسب هر ۵‌ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده است.

قدرتمند با گیربکسی هوشمند‌:
پیشرانه BYD488QA که به صورت بومی توسط کمپانی BYD طراحی و ساخته شده در دل S6 قرار است روانه بازار ایران شود. حجم این پیشرانه ۲٫۴ لیتر است و حداکثر توان آن در دور موتور ۵۸۰۰ به ۱۶۰ اسب‌بخار می‌رسد. حداکثر گشتاور S6 نیز با این پیشرانه به ۲۲۹ نیوتن‌متر در دور ۴۰۰۰ می‌رسد. S6 برای تکمیل مجموعه فنی به گیربکس ۶ سرعته دو‌کلاچه‌ای مجهز شده که این مشخصات فنی را به‌ محور جلو منتقل می‌کنند و حداکثر سرعت S6 را به ۱۸۵ کیلومتر در ساعت می‌رسانند.
این گیربکس همچنین امکان تعویض دستی تیپ‌ترونیک را نیز برای راننده فراهم می‌کند.ظرفیت باک شاسی‌بلند فول‌سایز BYD 72 لیتر است و مصرف سوخت S6 در سیکل ترکیبی ۹٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که این رقم با توجه به سیستم هوشمند زمان‌بندی سوپاپ‌ها در پیشرانه و همچنین امکان انتخاب حالت رانندگی اقتصادی یا ECO به دست می‌آید.

BYD S6
نوع‏ موتور BYD488QA / MPI – تنفس طبیعی
حجم‏ موتور(L) 2.4
تعداد سیلندر/سوپاپ ۴/۱۶
حداکثر قدرت(hp)@دور‏در‏دقیقه ۱۶۰@۵۸۰۰
حداکثر گشتاور (Nm)@دور‏در‏دقیقه ۲۲۹@۴۰۰۰
گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دو‌کلاچه
محور متحرک جلو
ظرفیت مخزن سوخت(L) 72
مصرف سوخت ترکیبی (L/100km) 9.8
حداکثر سرعت (Km/h) 185
طول×عرض×ارتفاع (mm) 4810×۱۵۵۵×۱۷۲۵
فاصله بین دو محور (mm) 2720

منبع: عصرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد