رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5040

قرارداد خودرویی ایران با ژرمن‌ها امضا شد

هیات تجاری ایرانی که روز گذشته به آلمان وارد شد امروز در اولین روز کاری خود قرارداد همکاری در چهاربند را به امضا رساند که بر اساس آن شرکت‌های ایالت باواریا و ایران در زمینه ساخت خودرو و قطعات همکاری خواهند کرد.

هیات تجاری اتاق ایران که از روز گذشته، برنامه‌های مذاکرات و گفت‌وگوهای خود با فعالان بخش خصوصی ایالت باواریا در آلمان را آغاز کرده است، در آخرین برنامه خود در یک ضیافت شام شرکت کرد که توسط اتحادیه صنعت باواریا ترتیب داده شده بود.

در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان برترام بروسارت، رییس اتحادیه صنعت باواریا و محمدرضا نجفی‌منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران امضا شد. این قرارداد همکاری در چهار بند به امضا رسید که شامل همکاری بین شرکت‌های ایالت باواریا و ایران در زمینه ساخت خودرو و قطعات، سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های ایالت باواریا و همتایان ایرانی در هر دو کشور، اعزام هیات‌های تجاری زمینه صنعت خودرو و قطعات و برگزاری همایش‌های مشترک در دو کشور به منظور اطلاع‌رسانی از وضعیت پیشرفت و فناوری به کارگرفته شده در صنعت خودرو است.

این در حالی است که رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز در این دیدار عنوان کرده است: در چند ماه گذشته چهار هیات بزرگ اقتصادی از آلمان به ایران آمد و مذاکرات خوبی در تهران برای ارتقا سطح روابط صورت گرفت و با توجه به شناخت خوبی که بنگاه های ایران از آلمان دارند می توانیم حجم تجارت بین دو کشور را در کوتاه مدت افزایش دهیم.

آنگونه که سایت اتاق تهران اعلام کرده است، رییس اتاق بازرگانی تهران همچنین گفته است: به تازگی قراردادهای بزرگی در حوزه نفت و گاز با ایتالیا بسته شد و بیمه ساچه هم پیشتیبان این قرارداد بود. آنچه در برنامه کشور پیش‌بینی شده است سالانه ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی است که امیدوار هستیم با قرارداد هایی که بسته شده و همچنین قراردادهایی که در راه است به این میزان برسیم.

خوانساری ادامه داد: ایرانی ها بسیار به ماشین های آلمانی علاقه مند هستند اما چرا نباید ب‌ام‌و و آئودی در ایران باشند؟ قرار است وزیر اقتصاد کشورمان به همراه یک هیات بانکی ۱۱ اسفند سفری به آلمان داشته باشند و صحبت هایی هم در این خصوص صورت بگیرد.

با این حال، چنین قراردادی در حالی بین دو طرف منعقد شده که بررسی ها نشان می دهد پیش از این نیز بین خودروسازان و قطعه‌سازان آلمانی مذاکراتی جریان داشته و حال این موضوع جدیت یافته است.

منبع: اقتصادنیوز

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد