رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4708

قطعات ارزان ترین خودروی کشور در داخل ساخته می شود

ابهام در کیفیت خودروها همچنان وجود دارد؛

معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا می گوید عمده قطعات پراید در داخل کشور تولید می شود و شاید تمام قطعاتی که از خارج از کشور وارد می شود به ۵ درصد هم نرسد.

فرزاد غزائی با بیان این مطلب افزود: محصول ایکس ۱۰۰ با داشتن تمامی امکانات استاندارد، ارزان ترین خودرو در ایران و همچنین ارزانترین خودرویی است که بیشتر قطعات آن ساخت داخل است در حالی که تمامی الزامات ایمنی تعریف شده از سوی سازمان ملی استاندارد را نیز برآورده کرده است.
این مقام مسئول در شرکت سایپا در همین رابطه ادامه می دهد: اکنون این توانایی ایجاد شده که بتوانیم بیشتر قطعات یک خودرو را در خود کشور تولید کنیم و با قیمت مناسب هم آن را عرضه کنیم البته نباید این تصور به وجود بیاید به خاطر تولید بیشتر قطعات در کشور و قیمت ارزان پراید، لزوما این خودرو بی کیفیت باشد در صورتی که این خودرو در مدل های ۱۳۱ و ۱۳۲ قابلیت خوبی برای بهره گیری در فعالیت های حمل و نقلی با هزینه کم را دارد و با توجه به اینکه مدل گاز سوز آنها نیز تولید می گردد همزمان می تواند خودرویی «مقرون به صرفه» برای خانواده ها باشد.
غزائی با بیان اینکه کیفیت خودروی پراید مطلوب است، اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد ایران خودروی X100 را تضمین کیفیت کرده است پس خریدارن به تصور اینکه یک خودروی ارزان قیمت خریدرای می کنند فکر نکنند پس حتما یک خودروی بی کیفیت خریدرای کرده اند.
در خصوص کیفیت خودروی داخلی نظرهای متفاوتی ایراد می شود. از طرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور چندی پیش گفته از سال ۹۲ خودروهای تولیدی کشور با گذشته کاملا متفاوت شده و بهبود یافته است از دگر سو اما در بازیدهای میدانی از نمایندگی های خدمات پس از فروش داخلی این نکته محرز شده که بیشتر خودروهای ورودی به جهت تعمیر، خودروی های نو و مدل روز بوده است.

منبع: پرشین خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد