رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4454

رونق مونتاژ خودرو در پسابرجام

در نتیجه فضای ایجادشده پس از امضای توافق هسته‌ای مونتاژ محصولات رنوی فرانسه در ایران رونق گرفته به‌طوری که در آخرین ماه سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۳هزار دستگاه از محصولات این شرکت روانه ایران شده است.

در نتیجه فضای ایجادشده پس از امضای توافق هسته‌ای مونتاژ محصولات رنوی فرانسه در ایران رونق گرفته به‌طوری که در آخرین ماه سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۳هزار دستگاه از محصولات این شرکت روانه ایران شده است.
شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد در آخرین ماه سال میلادی گذشته ۱۳هزار و ۴۲۰ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است.

فروش رنوی فرانسه به ایران در دسامبر ۲۰۱۵ (برابر با آذر ۹۴) نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از ۳برابری داشته است. فروش رنو به ایران در دسامبر ۲۰۱۴ برابر با ۴هزار و ۲۲۰ دستگاه اعلام شده بود.

حتی پیش از وضع تحریم‌ها علیه ایران فروش ماهانه رنو به ایران معمولاً به ۱۳هزار دستگاه نمی‌رسید.

فروش این شرکت فرانسوی به ایران از ماه سپتامبر ۲۰۱۵ برابر با شهریور سال جاری صعودی شده است و از ۳هزار و ۶۸۰ دستگاه در ماه اوت به ۵هزار و ۵۰۰ دستگاه در ماه سپتامبر، ۶هزار و ۳۰۰ دستگاه در ماه اکتبر، ۸هزار و ۵۰ دستگاه در ماه نوامبر و ۱۳هزار و ۴۲۰ دستگاه در ماه دسامبر رسیده است.

خودروی لوگان پرفروش‌ترین محصول این شرکت در ایران است که با نام ال۹۰ و به‌صورت سی‌کی‌دی در این کشور مونتاژ می‌شود.

افزایش ورود بسته‌های سی‌کی‌دی رنو به ایران در نتیجه فضای ایجاد شده پس از توافق هسته‌ای در حالی است که این شرکت طی سه سال گذشته بدون توجه به تعهدات خود، با پیروی از تحریم‌های غرب علیه ایران سطح همکاری‌ها با خودروسازان ایرانی را به‌شدت کاهش داده بود.

به‌عقیده کارشناسان صنعت خودروسازی کشور در دوره اجرای برجام و لغو تحریم‌ها باید با فاصله گرفتن از مونتاژکاری همکاری خود با شرکت‌های خارجی را بر پایه مشارکت در تولید و صادرات به خارج طرح‌ریزی کند و رشد قابل توجه فروش رنوی فرانسه به ایران که در قالب قراردادهای یک‌طرفه قبلی انجام می‌گیرد نشانه خوبی در این زمینه نیست.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت روز گذشته در سی و هفتمین نشست شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو گفت: از همه شرکت‌های بین المللی علاقه‌مند به فعالیت در صنعت خودروی ایران خواسته‌ایم ، بدون برنامه صادراتی به بازار ایران فکر نکنند.

بر اساس این گزارش در مجموع ۱۲ماهه سال میلادی گذشته ۵۱هزار و ۵۰۰ دستگاه از محصولات رنو به ایران صادر شده است که این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد ۵۶درصدی داشته است. رنو در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۳۳هزار دستگاه محصول تولیدی خود را به ایران فروخته بود.

رنو در سال ۲۰۱۳ بالغ‌ بر ۳۹هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو به ایران صادر کرده بود. این شرکت در سال ۲۰۱۲ نیز ۱۰۰هزار و ۷۸۳ دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخت.

منبع: تسنیم

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد