رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5047

واردکنندگان مقصر وجود قطعات بی کیفیت در کشور هستند

نائب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات، در خصوص وضعیت بازار لوازم یدکی خودرو گفت: در حال حاضر بازار لوازم یدکی تغییر خاصی نداشته و تاکنون تغییرات پس از برجام در بازار تاثیرات خود را نگذاشته و روند بازار همچون ماههای گذشته است .

کاظمی اظهار داشت: البته روند واردات نسبت به قبل کندتر شده و این وضعیت به علت بلاتکلیفی بازار است چرا که بسیاری از افراد منتظر تصمیمات جدید در زمینه واردات هستند.

وی در ادامه افزود: البته امروز دلیل وجود قطعات بی کیفیت در کشور، تولیدات محصولات چینی نیستند بلکه مقصر اصلی واردکنندگان هستند چنان که وارد کنندگان برای دستیابی و خرید محصولات ارزان قیمت اقدام به واردات از چین می نمایند و به این دلیل قطعات بی کیفیت وارد کشور می گردد و کیفیت لوازم یدکی در بازار کاهش می یابد.

کاظمی اذعان داشت: تلاش اتحادیه لوازم یدکی بر این است که تولیدات داخلی به صورت گسترده در کشور مورد استفاده قرار گیرد زیرا در بسیاری از زمینه ها ثابت شده که تولیدات داخلی کیفیت مطلوب تری نسبت به واردات داشته و باید به دنبال افزایش میزان تولیدات داخلی بود.

وی در ادامه افزود: باید به این موضوع توجه داشت که اگر واردات کاهش یابد و تولیدات داخلی در بازار جایگزین واردات گردد این امر سبب رشد تولید در بازار شده و حتی تولیدکنندگان به دنبال تولیدات وسیع تر بوده و ظرف مدت کوتاهی بازار رونق می یابد.

کاظمی خاطرنشان کرد: استفاده از تولیدات داخلی باید به صورت کلی فرهنگ سازی شود و حتی در صورت بروز مشکل در محصولات باید به صورت مستمر از کالای داخلی استفاده گردد تا از این طریق کیفیت محصولات ارتقا یابد.

وی افزود: گمرک نیز می تواند با افزایش میزان تعرفه از ورود قطعات خارجی جلوگیری نماید. در حال حاضر میزان واردات تغییر نکرده است چنانچه از ۱۰ سال گذشته تاکنون حدود ۷۰درصد لوازم یدکی مورد استفاده در خودروهای تولیدی و ۹۰درصد قطعات یدکی خودروهای قدیمی وارداتی است.

کاظمی بیان کرد: متاسفانه امروز در کشور تکنولوژی جدید و به روز دنیا در این حوزه از صنعت وجود ندارد و ماشین آلات موجود برای تولید به روزرسانی نشده است به همین منظور باید کارخانه های تولیدی راه اندازی گردد و به صورت انبوه تولید انجام شود.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد