آخرین وضع حضور شرکت ها و مهمانان خارجی در سومین همایش بین المللی صنعت خودرو با حضور رییس شورای راهبری، دبیر کل و رئیس کمیته علمی این همایش تشریح شد.
رییس شورای راهبری این همایش با بیان اینکه این همایش «جلوه ای از توانمندی های ایران» در بحث خودرو و به خصوص در بخش صاردات خودرو است افزود: این همایش که طی روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفند امسال در سالن اجلاس سران برگزار می شود از سطح گسترده تری نسبت به همایش های پیشین برخوردار خواهد بود.
علی محمد گودرزی ادامه داد: تا کنون حضور ۳۵۹ شرکت ایرانی، ۱۲۱ شرکت خارجی قطعی شده است و البته امکان بیشتر شدن شرکت کنندگان این همایش تا قبل از روز برگزاری وجود دارد.
وی گفت: در مجموع ۳۱۱ شرکت کننده خارجی و ۱۲۸۵ شرکت کننده ایرانی در قالب ۸ حامی مالی در این همایش حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه حضور بیشتر کشورهای سازنده خودرو یا دخیل در صنعت خودرو در این همایش قطعی است توضیح داد: تاکنون حضور نمایندگانی از کشورهای فرانسه، انگلیس، برزیل، ژاپن، سوئد، چین، کره جنوبی، آلمان، بلژیک، اتریش، هند، ترکیه، هلند، چک اسلواکی، دانمارک، ایتالیا، کویت، عمان، پاکستان، امارات، اسپانیا و سوئیس قطعی شده است که قدر مسلم تا موعد برگزاری این همایش به ایران خواهند آمد.
همکاری در قالب چارچوب های مشخص
رییس کمیته علمی سومین همایش بین المللی صنعت خودرو در این نشست خبری اظهار کرد: پنل های تخصصی این همایش که عموما در بعداظهرهای همایش در سالن اجلاس سران برگزار می شود از اهمیت و «بار علمی» گسترده ای برخوردار است.
امیرحسین قناتی با اشاره به این پنل های تخصصی که در ۱۵ عنوان برگزار می شود بیان کرد: تحقیق و توسعه، مدیریت زنجیره تامین، مدل های همکاری مشترک، خدمات پس از فروش، خودروهای تجاری، محیط زیست، اقتصاد در صنعت خودرو، روش های تامین مالی، آموزش و قیمت گذاری از طریق بنگاه های تولید کننده خودرو از عناوین این پنل ها هستند که طی ۲ روز با حضور نخبگان و کارشناسان خبره صنعت خودرو برگزار خواهد شد.
مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص همکاری های مشترک که از اهداف این همایش به شمار می رود توضیح داد: هر شرکت خودروسازی که بخواهد با ایران و شرکت های خودروسازی همکاری کنند باید از چارچوب مشخصی که برای آن تعریف شده است حرکت کند.
قناتی تصریح کرد: دانش فنی، تولید محصول جدید و استفاده از حداکثر توان داخلی از مولفه های این چارچوب ها هستند و هر شرکتی که می خواهد با ایران همکاری مشترک داشته باشد باید این خطوط را رعایت کند.
حضور بیشتر خودروسازان جهان در این همایش
در ادامه، دبیر کل این همایش نیز با اشاره به برگزاری حرفه ای و متفاوت این همایش با همایش های پیشین در سطح کشور بیان کرد: این همایش و نمایشگاه توانمندی هایی صنعت خودرو ایران در طول تاریخ معاصر صنعت خودرو سازی از حیث اهمیت و برگزاری هیچگاه مسبوق به سابقه نبوده است.
ساسان قربانی با اشاره به اهداف این همایش که همکاری های مشترک و رقابت عنوان شده است افزود: یکی از افق های ترسیم شده در این همایش این است که دست کم طی سه تا چهار سال آینده «چهره صنعت خودرو کشور» تغییر پیدا کند.
وی در همین رابطه ادامه داد: ۷۵ سخنرانی تخصصی در حوزه صنعت خودرو، برگزاری کنفرانس های مرتبط با قطعه سازی و خدمات پس از فروش با حضور فعال دانشگاهیان و تدوین استراتژی مرز بندی در حوزه صادرات خودرو همه و همه از اقدامات موثری است که پیش بینی می کنیم در آینده صنعت خودرو در ایران اثربخش باشد.
قربانی افزود: همایش های پیشین به واسطه شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و تحریم هایی که همچنان بر کشور حاکم بود شرایط خاص خودشان داشتند اما این همایش به خاطر رفع تحریم ها با استقبال کشورهای جهان و خودروسازان معتبر جهانی مواجه شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به جز ۲ شرکت که به واسطه همزمانی با کنفرانس ژنو بابت عدم حضور در این همایش عذرخواهی کردند بقیه با ابراز تمایل شدید نسبت به حضور در این همایش به دعوت ما لبیک گفتند.
منبع: پرشین خودرو