رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5569

صنعت قطعه سازی کشور انحصاری شده است

به گزارش یدکی رسانه، به نقل از خبرخودرو؛ عضو انجمن قطعه سازان گفت: مشکلات صنعت قطعه سازی ریشه ای است و  قطعا صنعت قطعه سازی به اصلاحات نیاز دارد و باید در جهت رفع مشکلات اقدام نماید.

جوانروح اظهار داشت: صنعت قطعه سازی دچار انحصار شده و مسیری که در آن قرار گرفته مسیر شفافی نیست. قطعه سازان به جای اینکه به دنبال پیشرفت و توسعه در این صنعت باشند فقط به دنبال حذف یکدیگر هستند تا بتوانند انحصار را در دست گیرند.

وی  تصریح کرد: تا زمانی که این صنعت به صورت انحصاری فعالیت نماید ضعف در روند کار دیده می شود و پیشرفتی صورت نمی گیرد.

جوانروح با اشاره به لغو تحریم ها و شرایط کسب و کار، اذعان داشت: متاسفانه سرمایه گذاری در ایران آنچنان که گفته می شود امنیت ندارد و با این شرایط نمی توان انتظار رشد در  صنعت را داشت البته لغو تحریم ها این امکان را فراهم ساخته تا سرمایه گذاران وارد عرصه سرمایه گذاری شده و بتوانند بخشی از صنعت را در دست بگیرند.

وی در ادامه افزود: دولت می تواند با از میان برداشتن انحصار فضا و زمینه را برای اشتغال فراهم سازد.

جوانروح با اشاره به تاثیر قرارداد ایران با پژو بیان کرد: این تاثیر بستگی به نوع قرارداد دارد. قرارداد باید دوطرفه و به گونه ای باشد که هردوطرف معامله به سود مطلوب برسند. تولید قطعاتی که امکان ساخت آن در داخل وجود دارد نمی تواند در توسعه صنعت تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه گفت: عدم همکاری و حمایت بانک ها به دلیل وجود ریسک در عملیات وام دهی یکی دیگر از علل عدم توسعه در صنعت است.

جوانروح در پایان اظهارداشت: عواملی چون پول، مدیریت و ماشین آلات باعث توسعه در صنعت می گردند و به طور قطع اگر یکی از این عوامل نباشد رشد به وجود نخواهد آمد و صنعت نیازمند وجود این سه رکن در روند رشد و ارتقا است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد