رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5213

برای همکاری با خودروسازان خارجی دیر هم شده است

یک کارشناس صنعت خودرو اعتقاد دارد نه تنها اینک برای بستن قراردادهای جدید با شرکای خارجی زود نیست بلکه تا اندازه ای دیر هم شده است.
سید مرتضی شفیعی، با بیان این مطلب اظهار داشت: برخی ها می گویند هنوز کشور به صورت کامل از بند تحریم ها رهایی نیافته است و قراردادهای خودروسازان جهانی با خودروسازان داخل کشور اندکی شتاب زده است اما تصور می کنم نه تنها زود نیست بلکه برای شراکت و همکاری با خارجی ها دیر هم شده است.
وی در همین رابطه ادامه داد: کسی شک نکند که شرکت های خارجی متتظر بودند تا تحریم ها علیه ایران رفع شود و سپس با شرکت های خودروسازی و قطعه سازی وارد مذاکره شوند بلکه از ماه ها پیش و حتی پیش از آغاز رسمی مذاکرات ایران با قدرت های جهانی بر سر مسائل هسته ای و تحریم ها، آنها اقدام به «تحقیق و بررسی» درباره ورود به بازار ایران کرده اند.
شفیعی همچنین در خصوص نوع قراردادهایی که شرکت های خارجی با ایران در زمینه خودرو منعقد می کنند توضیح داد: شرکت های معتبر خارجی که اخیرا نام هایشان به وفور در جامعه شنیده می شود در قالب تولید و صادرات خودرو وارد مذاکره شده و می شوند و می خواهند از این بازارِ کمتر دست خورده در شرایط موجود نهایت استفاده را ببرند.
این کارشناس صنعت خودرو در پایان خاطر نشان کرد: چه شرکت هایی که از پیش سابقه همکاری با ایران را داشته اند و چه آنهایی که به تازگی قصد حضور در بازار ایران را دارند به اندازه کافی وضعیت و بازار ایران را بررسی کرده و با اطلاعات کافی و شرایط لازم آماده همکاری با ایران شده اند.

منبع: پرشین خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد