رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5149

تبدیل ایران به پایگاه تولید خودرو در منطقه

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان گفت : ایران می تواند به پایگاه تولید خودرو در منطقه تبدیل شود و با تولید و عرضه خودروهای اروپایی و آسیایی بازارهای هدف صادراتی را در اختیار بگیرد.

محمد رضا نجفی منش افزود : خوشبختانه با رفع تحریم ها صنایع خودرویی به تدریج از شرایط گذشته خارج شده و مسلما در این جریان تولیدات قطعه سازی نیز به تبع آن با رشد همراه خواهد شد.

وی تصریح کرد : البته هم‌اکنون وضعیت قطعه‌سازان در کشور مطلوب نیست و علت اصلی آن مشکل نقدینگی است که سبب شده قطعه‌سازان نتواند به اهداف توسعه‌ای خود دست پیدا کنند.

وی در ادامه به تاثیر قراردادهای جدید خودروسازان در جریان قیمت خودرو در داخل پرداخت و اظهار داشت : قرارداد با شرکت های اروپایی و پژو، تاثیری بر کاهش قیمت خودرو‌های داخلی ندارد بلکه تنها باعث ارتقای کیفیت ساخت داخل و توسعه صادرات خواهد شد.

وی تصریح کرد : قیمت خودرو‌های داخلی متاثر از هزینه تولید و نرخ ارز است و نرخ ارز هم در حال حاضر روند کاهشی ندارد.

وی افزود: چنانچه پس از اجرای همکاری های جدید هزینه مبادلات کاهش پیدا کند اما باز هم هزینه تولید و نهایتا قیمت خودرو نیز افزایش خواهد داشت لذا این انتظار که قیمت خودرو بعد از قراردادهای جدید کاهش خواهد یافت ، درست و منطقی نیست.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور تصریح کرد : البته با قرارداد جدید خودروسازان امکان ورود مدل‌های جدید خودرو و از سویی ارتقا و بهبود ساخت داخل و صادرات خودرو فراهم خواهد شد.

نجفی منش با توجه به انتظارات ایجاد شده در خصوص کیفیت و قیمت خودرو اظهار داشت : در صورتی که دولت خودروسازان را بگذارد و تنها نظارت نماید اوضاع تولید و قیمت خودرو تغییر خواهد کرد .

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد