رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5481

حذف کارت سوخت نیازی به طرح آزمایشی ندارد

بنزین 700 تومانی

رئیس کانون جایگاه داران سوخت کشور گفت: استفاده از کارت سوخت جهت سوختگیری امری غیر قابل توجیه است. زمانی که عرضه بنزین سهمیه بندی شده لغو و قیمت بنزین تک نرخی گردید دیگر لزومی برای استفاده از کارت سوخت وجود ندارد.

رئیسی فرد اظهار داشت: کانون جایگاه داران و همچنین وزیر محترم نفت نیز با طرح توقف عرضه کارتی بنزین موافق بوده و با جدیت پیگیر عملیاتی شدن این طرح هستند.

وی تصریح کرد: سیستم عرضه کارتی بنزین فرسوده است و استفاده از این سیستم هزینه کلانی به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تحمیل می نماید همچنین کیفیت کارت ها نیز نامناسب است.

رئیسی فرد در ادامه افزود: در حال حاضر حدود ۹۵درصد صاحبان خودرو از کارت سوخت جایگاه داران استفاده می نمایند.

وی اذعان داشت: پیشنهاد کانون جایگاه داران این است که از تجهیزات گران قیمت در جهت توسعه تجارت الکترونیک استفاده گردد تا مردم به استفاده از پول الکترونیک ترغیب شوند.

رئیس کانون جایگاه داران سوخت با اشاره به تعویض دستگاه های پوز در جایگاه ها، بیان کرد: با استفاده از کارت های الکتریکی روند سوخت گیری در جایگاه ها بهتر خواهد شد. این عمل بسیار مطمئن است و با پرداخت از طریق کارت ، اطلاعات بانکی در بانک و اطلاعات سوخت در سیستم هوشمند سوختی ثبت خواهد شد و این عمل چالش بین مردم و کارگران را از بین خواهد برد و همچنین سرعت سوختگیری افزایش می یابد و فرهنگ کاهش استفاده از اسکناس ترویج داده خواهد شد.

رئیسی فرد با اشاره به توقف عرضه کارتی بنزین، گفت: با توجه به بررسی های انجام شده نیازی به طرح آزمایشی نیست و حتما باید عرضه بنزین بدون وجود کارت سوخت صورت گیرد.

وی در پایان افزود: سرمایه ملی باید در جهت توسعه تجارت الکترونیک و پول الکترونیک به کار گرفته شود و حذف کارت سوخت می تواند در جهت پیش برد این عمل موثر باشد.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد