رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5452

خودروسازی آرش اگر به ایران بیاید ۱۰ میلیارد قیمت خواهد داشت

شرکت خودروسازی “آرش” در هفدهمین سال تأسیس خود ابرخودروی هیبریدی AF۱۰ مدل ۲۰۱۷ را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ به نمایش درآورد. این ابرخودرو را می‌توان قدرتمندترین خودروی هیبریدی جهان دانست زیرا قادر به تولید ۲۰۸۰ اسب بخار است.

سال ۱۹۹۹ که آرش فربد شرکت خودروسازی فربد را در انگلیس تأسیس کرد کسی فکر نمی‌کرد این شرکت بتواند قدرتمندترین ابرخودروهای دنیا را تولید کند.

این شرکت در سال ۲۰۰۶ تغییر نام داد و از آن به بعد با نام “آرش” شناخته می‌شود با عرضه خودروهای AF8 و AF10 بازار ابرخودروها را در اختیار گرفت و زنگ خطر را برای بزرگانی همچون فراری، مک‌لارن و لامبورگینی به صدا درآورده است.

“آرش” یک خودروساز انگلیسی متخصص در امر ساخت خودروهای سوپراسپورت است که در سال ۱۹۹۹ توسط یک ایرانی بنام آرش فربد و با نام تجاری “فربد لیمیتد” تاسیس شد و سپس در سال ۲۰۰۶ به “شرکت خودروسازی آرش” تغییر نام داد.

آخرین ساخته کمپانی “آرش” که در ژنو به نمایش در آمده ابرپیشرانه هیبریدی دارد که نیروی باورنکردنی ۲۰۸۰ اسب بخار را تولید می کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن را به تنها ۲٫۸ ثانیه و نهایت سرعت آن را به ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت می رساند.

این خودرو افسانه ای در مدل هیبریدی استاندارد ۱٫۶ میلیون دلار و در نسخه ریسر که مجهز به اتاق تقویت شده، سیستم اطفاء حریق و سیستم های ارتباطی بی سیم است ۱٫۷ میلیون دلار(شش میلیارد تومان) قیمت دارد. قیمت این خودرو در بازار ایران با احتساب تعرفه های گمرکی و هزینه های جانبی به ۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

اما اگر خواهان یک AF10 معمولی با موتور V8 550 اسب بخاری باشید قیمت خودرو به ۴۹۵ هزار دلار کاهش پیدا می کند.

خودروسازی آرش

AF10  این نیروی عظیم را به وسیله یک موتور سوپرشارژ ۶٫۲ لیتری با ۹۰۰ اسب بخار قدرت و چهار موتور الکتریکی که روی هم ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت دارند، تولید می کند. موتور این خودرو همچنین گشتاور باورنکردنی ۱۶۸۲ نیوتن متر دارد و در مجموع از پنج گیربکس بهره می برد بطوریکه هر موتور الکتریکی یک گیربکس دو دنده دارد.

خریداران می توانند یک گیربکس دستی شش دنده یا یک گیربکس اتوماتیک را در کنار موتور V8 سفارش دهند.

شرکت آرش معمولا خودروهای سوپراسپورت جدید خود را در نمایشگاه ژنو رونمایی می کند.

AF10 تازه ترین محصول این شرکت تمام از فیبرکربن ساخته شده اما متاسفانه این خودروساز وزن این خودرو را اعلام نکرده است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد