رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5533

دلایل افت تولید خودرو در سال ۹۴ اعلام شد

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : در سال جاری به جهت شرایط حاکم بر اقتصاد در کشور ، تولید خودرو با افت ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته مواجه شد.

محمد رضا نجفی منش افزود : به نتیجه رسیدن برجام و انتظار ایجاد شده در مصرف کنندگان نسبت به کاهش قیمت خودرو از مهمترین دلایل افت تولید و تقاضا در سال جاری بود.

وی تصریح کرد : البته جریان تولید خودرو تا سه ماهه اول امسال و پیش از اجرای برجام روند نسبتا مناسبی بود ضمن اینکه در سال جاری کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان خودرو بر وضعیت بازار تولید و فروش خودرو دامن زد و موجب افت تولید در سال ۹۴ گردید.

وی تاکید کرد : با وجود افت تولید در سال جاری ، خوشبختانه خودروسازان و قطعه ساران در سال جاری در راستای کیفیت گام های رو به جلویی را برداشتند اما همچنان گام هایی باقی مانده و این قدم ها کامل نشده است.

وی خاطر نشان کرد : در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۰ ، حدود ۳۰ درصد قدرت خرید مردم کاهش یافت اما در نتیجه اقدام دولت در حمایت از مصرف کنندگان و اختصاص تسهیلاتی به متقاضیان خرید خودرو ، خوشبختانه شاهد جهش فروش در بازار خودرو بودیم.

وی گفت : در صورتی که دولت بخواهد این جریان را به خوبی مدیریت نماید باید حرکتی را که در ماه های گذشته آغاز نمود را ادامه داده و حمایت تسهیلاتی از خریداران خودرو را همچنان دنبال نماید تا رشد صنعتی مورد انتظار محقق شود.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به حرکت های بسیار موثر خودروسازان و قطعه سازان در سال جاری خاطر نشان کرد : البته این حرکت در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت ضمن اینکه توجه به کیفیت و مشتری و پاسخ گویی به خواست و نیاز متقاضیان خرید همچنان مورد توجه شرکتهاست چنانچه در همین راستا در سال جاری نزدیک به ۶۰۰ پروژه تعریف گردید که برخی از آنها به ثمر رسید و برخی نیز در حال اجرا و دستیابی به نتیجه مورد نظر است.

نجفی منش اظهار داشت : البته این نقطه مطلوب شرکتها نیست و همچنان باید حمایت ها و اجرای این گونه پروژه ها و برنامه ها تداوم یابد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص حمایت از صنعت خودرو گفت : صحبت های اخیر رئیس جمهور حاکی از تداوم حمایت از صنعت خودرو بود ضمن اینکه عنوان نمودند که این حمایت ها دائمی نخواهد بود که قطعا این اظهارات مورد تایید فعالان در این صنعت نیز است.

وی تاکید کرد : در صورتی که نرخ سود بانکی همانند سایر کشورها شود و نرخ دلار نیز واقعی شود مسلما شرکتها نیازمند هیچ گونه حمایتی از سوی دولت نخواهند بود چرا که شرایط رقابتی ایجاد گردیده و این جریان اوضاع خودروسازان و قطعه سازان را بهتر خواهد کرد.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد