رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5158

دلیل افزایش ۲ میلیون تومانی تندر اتوماتیک

به گفته یک فعال بازار خودرو قیمت خودرو تندر اتوماتیک در دومین روز اسفندماه دو میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که علت این امر کم شدن عرضه از طرف شرکت ایران‌خودرو بوده است.

خودروهایی که در زمان تحریم داری کیفیت بالا بودند حالا بعد از رفع تحریم‌ها همچنان تقاضای زیادی نیز دارند.

به گفته علیرضا پورحسنی، شرکت ایران خودرو اخیرا عرضه تندر اتوماتیک در بازار را کم کرده که این امر باعث شده قیمت این خودرو تا دو میلیون تومان افزایش پیدا کند.

این در حالی است که قیمت خودرو تندر اتوماتیک در ۲۵ بهمن‌ماه ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده ولی قیمت این خودرو در دوم آذرماه به دلیل عرضه کم تا دو میلیون تومان افزایش قیمت به خود دیده است.

به نظر می‌رسد ایران خودرو قصد دارد تا با کاهش عرضه تندر اتوماتیک از نظر قیمتی بتواند با خودرو ساندرو رقابت کند. خودرویی که گفته می شود حدود ۷ میلیون بیشتر از قیمت واقعی خود از سوی پارس‌خودرو به فروش می رسد.

پارس‌خودرو که همواره یکی از قطب های تولید محصولات گروه رنو نیسان بوده، این روزها علاوه بر تولید تندر۹۰ دستی، پارس تندر و رنو ساندرو را به عنوان نسل دوم ال۹۰ به تولید می‌رساند.

با ورود ساندرو، این خودرو به رقیبی برای تندر۹۰ دنده اتوماتیک ایران‌خودرو تبدیل شد و قیمت آن را در بازار شکست. حال ایران خودرو با کم کردن عرضه تصمیم گرفته تا تعادل قیمتی را در بازار به وجود آورد که همین امر باعث افزایش دو میلیون تومانی قیمت این خودرو در روزهای اخیر شده است.

منبع: اقتصادنیوز

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد