رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5342

رفع تحریم‌ها یخ اقتصاد را می‌شکند/ باز شدن ال سی به صورت سنتی در بانک‌ها

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: رفع تحریم‌ها در سال ۹۵ منجر به شکستن یخ اقتصاد می‌شود به طوری که با اجرای برجام ۲ عقب ماندگی سال‌های گذشته برطرف شود.
مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: سال ۹۴ سال بسیار سختی برای اقتصاد کشور بود اما باز هم نقطه عطفی برای کاهش افراط‌ گرایی بود و با رفع تحریم‌ها در سال ۹۵ امیدواریم منجر به شکستن یخ اقتصاد شود تا با اجرای برجام ۲ عقب ماندگی سال‌های گذشته برطرف شود.وی با اشاره به پیش‌بینی رشد ۵ درصدی اقتصاد گفت: موسسات بین‌المللی رشد ۴ تا ۵ درصدی برای اقتصاد ایران پیش‌بینی می‌کنند که امیدواریم به این رقم دست یابیم و گفتنی است که ورود بیش از ۱۴۰ هیأت خارجی نشان دهنده این است که ایران آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی را دارد.

خوانساری در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه سال ۹۴، از نظر مالیات، بیمه، کمبود نقدینگی با مشکلاتی روبرو بودیم اما دولت با کنترل تورم توانست شرایط را مساعد کند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به درخواست‌های خود از دولت تصریح کرد: کوچک‌سازی دولت را با توجه به کاهش قیمت و تأمین منابع مالی ضروری است و امیدواریم افزایش مالیات مشکلاتی بر دوش فعالان اقتصادی ایجاد نکند و از طرفی اصلاح نظام بانکی می‌تواند مشکلات زیادی را در سیستم بانکی ما رفع کند.

وی با اشاره به شفافیت و رفع فساد گفت: اولین شاخص توسعه بحث شفافیت است که دولت باید این موضوع را پیگیری کرده تابخش خصوصی را از طریق رقابتی کردن بازار در اقتصاد تقویت کند و همچنین فضای ورود برای سرمایه‌گذاران خارجی را تسهیل کند چرا که سالانه نیاز به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور وجود دارد که این رقم، رقم کمی نیست و همواره بایستی شرایط آن را مهیا کنیم.

خوانساری با اشاره به واقعی کردن نرخ ارز بیان داشت: برای رسیدن به اقتصاد صادرات محور نرخ ارز واقعی ضروری است.

باز شدن ال سی به صورت سنتی در بانک‌ها

علی اشرف افخمی رئیس بانک صنعت و معدن امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: از روز اول برجام ۱۴ ال سی بدون سوئیفت به صورت سنتی باز شد چرا که پروسه سوئیفت به سبب هماهنگی‌ها زمان‌بر است.

وی افزود: در حال حاضر سوئیفت و ال سی باز شده و همواره بانک با مشتریان آن مشخص هستند.

افخمی با اشاره به باز شدن سوئیفت تصریح کرد: کارهای اولیه انجام شده و در حال مخابره کردن آن هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد