رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5171

روند طولانی مذاکره با فیات

به‌دنبال طولانی شدن مذاکرات ایران خودرو و فیات برخی شنیده‌ها حکایت از عدم تمایل این خودروساز ایتالیایی به همکاری مشترک با خودروساز ایرانی دارد؛ با این وجود، احمد پورفلاح، رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا با اشاره به اینکه روند مذاکرات میان دو شرکت ایتالیایی و ایرانی همچنان در جریان است بر جدی بودن گزینه فیات برای فعالیت در ایران تاکید دارد.
فیات قبل از پیروزی انقلاب در ایران فعالیت جدی داشت، اما پس از انقلاب نقش این خودروساز کمرنگ شد؛ تا اینکه بعد از توافق هسته‌ای فیات به‌عنوان یکی از شرکای ایران‌خودرو مطرح شد و برخی خبرها نیز درباره احتمال تولید خودروهای فیات که تناسب بسیاری با شرایط بازار ایران دارد، منتشر شد.

همزمان با همین موضوع بحث حضور شرکای جدید دیگری چون فولکس‌واگن نیز مطرح بود. در این میان کارشناسان به‌دلیل رفت‌و‌آمدهای بسیار هیات‌های تجاری ایتالیایی فیات را جدی‌‌تر از سایر گزینه‌ها برای شراکت با ایران خودرو می‌خوانند اما به‌دنبال این موضوع و طولانی شدن روند مذاکرات میان دو طرف، برخی از کارشناسان پیش‌بینی‌ کردند که فیات تمایلی برای فعالیت در ایران ندارد؛ حال آنکه احمدپورفلاح می‌گوید، فیات قصد دارد به‌عنوان شریک شماره یک آبی‌های جاده مخصوص در ایران فعالیت خود را آغاز کند؛ و مصمم است سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در ایران تولید کند. وی دلیل طولانی شدن روند مذاکرات میان شرکت ایرانی و ایتالیایی را حساسیت بسیار زیاد مسائل حقوقی از سوی دو شرکت در امضای قراردادی محکم و اصولی می‌داند.

منبع:دنیای اقتصاد

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد