رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5897

کارت سوخت حذف نمی شود / بنزین دو نرخی شد

به گزارش “یدکی رسانه” به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که عرضه سوخت در سال ۹۵ همچنان با کارت سوخت انجام و بنزین نیز به صورت دو نرخی عرضه شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بند الحاقی ۸ لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور را با ۱۴۲ رای موافق، ۱۵ رای مخالف، ۱۱ رای ممتنع از ۱۹۴ نماینده حاضر مصوب کردند.

بر اساس این بند الحاقی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند حداکثر چهارماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، نفت گاز(گازوئیلی) و دوگانه سوز را به کارت سوخت مجهز کند و از آن تاریخ عرضه هر گونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفا با استفاده از کارت مذکور و بر اساس بندهای زیر انجام می شود.
الف: هزینه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت شود.
ب: قیمت انواع سوخت برابر قیمت آن ها در پایان سال ۹۴ با رعایت بندهای این تبصره خواهد بود.
ج: در صورتی که وسیله نقلیه با استفاده از کارت سوخت جایگاه و یا مازاد بر سهمیه تعیین شده توسط دولت (سهمیه پایه) سوخت گیری کند بهای سوخت تحویلی بر اساس قیمت تمام شده خواهد بود.
د: قیمت تمام شده موضوع این تبصره عبارت است از قیمت تحویل در بندر(فوب) خلیج فارس به اضافه هزینه های جانبی شامل ریزش، تبخیر، بیمه، انتقال، حمل، توزیع و عوارض قانونی موضوع جز ۲ تبصره ماده ۱۶ و بند ج ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده و نرخ کارمزد مناسب پرداختی به جایگاه داران که توسط دولت تامین می شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد