رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5846

چند نرخی کردن بنزین مشکلات زیادی ایجاد می کند

به گزارش یدکی رسانه، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: دولت به دنبال تک نرخی کردن بنزین است و پنج نرخی شدن آن مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

عباس کاظمی گفت: پیشنهاد دولت، تک نرخی کردن بنزین است و درباره جزییات طرح پلکانی کردن آن بایداز مجلس سئوال شود.

وی افزود: یکی از نمایندگان مجلس این طرح را ارائه کرده است؛ بنابراین باید راهکارهای آن را نیز مشخص کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به مشکلات پنج نرخی شدن بنزین، تصریح کرد: اگر بنزین پنج نرخی شود مشخص نیست که چگونه باید در جایگاههای سوخت،پول آن پرداخت و تسویه شود.

کاظمی گفت: در زمان دو نرخی بودن بنزین با مشکلات گسترده ای در جایگاهها روبرو بودیم و پنج نرخی کردن بنزین مشکلات بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

نیازی به عرضه بنزین با کارت سوخت نیست

وی همچنین درباره کارکرد و ماندگاری کارت سوخت نیز گفت: استفاده از کارت سوخت برای مدیریت مصرف، جلوگیری از قاچاق و تضمین امنیت عرضه بنزین ارائه شد که در زمان خودش طرح موفقی بود.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، تصریح کرد: به تدریح با افزایش تولید بنزین در داخل و بالا رفتن قیمتها، قاچاق این فرآورده نفتی کاهش یافت؛ بنابراین دیگر نیازی به عرضه بنزین با استفاده از کارت سوخت وجود ندارد.

واردات روزانه ٨ میلیون لیتر بنزین در سال ٩۵

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درباره افزایش واردات بنزین نیز گفت: تا پایان امسال روزانه هشت میلیون لیتر بنزین وارد کشور خواهد شد.

کاظمی با بیان این که واردات بنزین با کشتی انجام می شود، اظهار کرد: با توجه به این موضوع، امکان دارد در یک مقطع زمانی میزان واردات بیشتر از میانگین در نظر گرفته شده باشد، اما در هفته های بعد میزان واردات کاهش یافته و یا انجام نشود.

وی گفت: پارسال به طور میانگین میزان واردات بنزین ٩,۵ میلیون لیتر بوده است اما امسال به هشت میلیون لیتر کاهش می یابد و بخشی از آن نیز ذخیره سازی می شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: با راه اندازی فازهای جدید پالایشگاههای ستاره خلیج فارس و بندرعباس، نیاز کشور به واردات بنزین کاهش می یابد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد