رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5717

تولید خودروهای فاقد ‌کیفیت و قیمت رقابتی برخلاف اهداف اقتصاد مقاومتی است

به گزارش “یدکی رسانه“، به نقل از خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که خودروسازان برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در راستای همکاری با خودروسازان بزرگ و انتقال فن‌آوری و دانش روز جهانی حرکت کنند.

امرالله امینی اظهار داشت : مسلما اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید خودروهای جدید و مبتنی بر دانش و فن‌آوری‌های روز دنیا محقق خواهد شد.

وی تولید خودروهای فاقد ‌کیفیت و قیمت رقابتی را برخلاف اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت : خودروسازی که تولید محصولاتی مبتنی بر دانش و فن‌آوری روز جهان را دنبال می کند قطعا نتیجه فعالیت آن کاهش قیمت و افزایش بهره‌وری و ارتقاء کیفیت در تولید خواهد بود.

وی تکیه بر توان داخل و تولید خودروهایی مبتنی بر دانش و فن‌آوری روز جهان را مهم ترین اصل در تحقق اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت : صنعت خودرو ایران در مشارکت با شرکتهای خارجی و معتبر جهانی و تلاش در جهت  انتقال فن‌آوری و افزایش بهره‌وری مسلما می تواند در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی گام های موثر و عملی را بردارد.

وی گفت : مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که میزان بهره‌وری در صنعت خودروی ایران را بسیار پایین و هزینه‌های تولید خودرو بالاست.

وی در ادامه با اشاره به نتیجه مثبت مذاکرات هسته ای و اجرای برجام از سال گذشته خاطر نشان کرد : مسلما در سال جدید با حضور خودروسازان خارجی در ایران ، فرصت مناسبی برای خودروسازان داخلی جهت همکاری با برندهای معروف بین‌المللی فراهم خواهد شد به طوری که برخی از خبرها حاکی از آن است که بخشی از این همکاری ها از ماههای آتی آغاز می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به توجه ویژه ای که هم اکنون به بازار خودرو ایران وجود دارد اظهار داشت : شرایط فعلی بازار خودرو ایران و از سویی آغاز مذارکات با شرکتهای معتبر اروپایی ، موجب توجه بیشتر چینی ها را به بازار خودرو ایران شده است اما مسلما این شرکتها برای حفظ حضورشان در بازار ایران که برای سال باید از ضمن توجه به ارتقاء کیفیت تولیدات ، اقدام به توسعه داخلی سازی محصولاتشان در ایران نمایند تا بتوانند این محصولات را با قیمت مناسبی عرضه و بازار تولیداتشان را در سال جدید نیز حفظ نمایند.

امینی همچنین یکی از چالش های صنعت خودرو را در سال جاری توجه شرکتها به سود آوری و افزایش و تنوع در تولید دانست و گفت : در چنین شرایطی دولت و سایر سازمان های نظارتی باید به رعایت استانداردهای تولید از سوی خودروسازان توجه  نموده و نظارت جدی و دقیق تری بر رعایت درست آنها از سوی شرکتها داشته باشد.

وی در ادامه بر لزوم تداوم حمایت  دولت از خودروسازان پرداخت و اظهار داشت : در سال جدید نیز باید همچنان از خودروساز حمایت شوند اما این حمایت ها باید هدفمند و منطقی و زمان دار باشد تا شاهد رشد کمی و کیفی در صنعت خودرو باشیم.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد