رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5799

رونق ۵۰ درصدی بازار لوازم یدکی خودرو

به گزارش “یدکی رسانه” به نقل از خبرخودرو، نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات با اشاره به ایجاد رونق نسبی در بازار لوازم یدکی گفت : خوشبختانه از اواخر سال گذشته و با ورود به اسفند ماه بازار لوازم یدکی با رشد ۵۰ درصدی مواجه شد و با آغاز سال جدید نیز همچنان رونق نسبی بازار لوازم یدکی تداوم دارد.

کاظمی افزود : پیش بینی می شود این شرایط در اردیبهشت ماه تغییر کند و مجددا باز لوازم یدکی به وضعیت رکود قبلی باز گردد.

وی تاکید کرد :  ادامه این وضعیت و بهبود نسبی بازار در اردیبهشت ماه نیز بستگی به سیاست های دولت و خروج  کشور از رکود دارد که مسلما در تداوم رونق در بازار لوازم یدکی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر آرامش بسیار خوبی بر بازار لوازم یدکی حاکم است و استرس های گذشته دیگر در این بازار وجود ندارد و به نظر می رسد همگان در انتظار نتایج مثبت برجام بر بازار و جریان واردات و بهبود روند گشایش اعتبارات و ال سی هستند تا نتیجه آن بر بازار لوازم یدکی مشخص شود.

وی تاکید کرد : در صورتی که این اتفاقات رخ دهد و برجام عملی شود پیش بینی می شود روند واردات بهبود یابد به طوری که در راستای این جریان قیمت لوازم یدکی نیز در بازار کاهش خواهد یافت چرا موجب حذف واسطه ها شده و و کمیسیون هایی که قبلا پرداخت می گردید با بهبود در واردات حذف خواهد شد و با سهولت در خرید و واردات هزینه و قیمت ها کاهش خواهد یافت.

وی اظهار داشت : امید است این اتفاق هر چه سریعتر عملی شود تا روز به روز ٰ شاهد خروج رکود از صنعت و تولید در کشور باشیم.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات در ادامه با اشاره به اینکه مشکل صنف لوازم یدکی برجام و تحریم نیست تصریح کرد : باید کار زیر بنایی در کشور صورت گیرد تا کلیه صنوف از جمله صنف لوازم یدکی که به نظر از اهمیت بیشتری برخوردار است از رکود خارج شوند چرا که با خروج رکود از بازار لوازم یدکی بسیاری بخش ها فعال گردیده و رونق اقتصادی در کشور ایجاد خواهد شد.

کاظمی همچنین در خصوص تغییر قیمت در بازار لوازم یدکی خودرو گفت :  از آنجا که صنف لوازم یدکی از صنوف رقابتی است از این رو هر گونه تغییر قیمت تاثیر زیادی در بازار فروش در این بخش دارد به همین جهت اغلب فروشندگان تلاش دارند تا بدون افزایش قیمت و با کمترین سود قطعات و لوازم یدکی را  به مشتریان عرضه  کنند.

وی گفت : با اجرای برجام و سهولت در واردات ، مسلما این جریان در ورود قطعات اصلی و اورجینال و با کیفیت تاثیر مثبتی گذاشته و موجب کاهش عرضه قطعات تقلبی در بازار خواهد شد.

وی در ادامه با توجه به مشکل ورود قطعات تقلبی و بی کیفیت به بازار داخل اظهار داشت : امروز مشکل  عمده در ورود قطعات بی کیفیت ابتدا گمرک و پس از آن سازمان استاندارد است.

وی تاکید کرد : در صورتی که در ورود قطعات نظرات کارشناسی اتحادیه نیز دریافت شود مسلما از ورود قطعات بی کیفیت و تقلبی به بازار کاسته خواهد شد بنابراین تا زمانی که اتحادیه نقشی در این جریان نداشته باشد مطمئنا این مشکل ورود قطعات تقلبی به بازار وجود خواهد داشت .

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد