رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5715

شناورسازی قیمت بنزین در سال ۹۵

به گزارش “یدکی رسانه“، به نقل از خبر خودرو، رئیس انجمن جایگاه داران بنزین گفت: با وجود ثبات نرخ بنزین گاها مواردی حاکی از برنامه جدید دولت برای تغییر قیمت بنزین شنیده می شود ولی در رابطه با ابلاغ و تصمیمات شرکت ملی پخش هیچ دستورالعملی صادر و یا حتی مطرح نشده است.

بیژن حاج محمدرضا اظهار داشت: صحبت هایی در رابطه با افزایش قیمت بنزین صورت گرفته ولی این گفته ها به مرحله اجرا در نیامده است.

وی تصریح کرد: افزایش مجدد نرخ بنزین طرحی است که باید از طرف هیئت دولت برنامه ریزی گردد و به تصویب برسد و در آخر به انجمن جایگاه داران ابلاغ می گردد.

رئیس انجمن جایگاه داران بنزین اذعان داشت: قطعا نرخ تورم در قیمت بنزین تأثیرگذار خواهد بود و این موضوع باید توسط اقتصادیون دولت مورد بررسی قرار گیرد و قیمت نهایی بنزین باید متناسب با نرخ تورم در کشور باشد.

حاج محمدرضا با اشاره به بحث شناورسازی قیمت بنزین در سال ۹۵، بیان کرد: این طرحی است که اخیرا عنوان شده ولی با توجه به نوسانات و متغیر بودن قیمت خلیج مشکلات عدیده ای در این طرح وجود دارد و قاعدتا به دلیل یکسان بودن قیمت بنزین در کشور اجرای طرح شناورسازی مشکل است.

وی در ادامه افزود: قیمت بنزین در سراسر کشور یکسان است و عرضه بنزین باید طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی باشد و هیچ جایگاهی مجوز فروش و عرضه بنزین با قیمت دلخواه را ندارد.

حاج محمدرضا در رابطه با طرح حذف کارت سوخت، خاطرنشان کرد: همانطور که بارها این موضوع تکرار و گفته شد باز هم به این امر که وجود کارت سوخت غیر منطقی است اذعان داریم و به جد در حال پیگیری حذف کارت سوخت هستیم.

وی در پایان گفت: با وجود قیمت آزاد بنزین وجود کارت سوخت یک محدودیت است. با وجود حاشیه های این طرح باز هم پیگیری ها انجام می گردد که هرچه سریعترحذف کارت سوخت اجرایی شود و امیدواریم در ماه های آینده این امر به نتیجه برسد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد