رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5795

واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی فقط با مجوزهای خاص

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰سی سی در سال ۹۵ ممنوع است، گفت: واردات این خودروها تنها با مجوزهای خاص صورت می‌پذیرد.

به گزارش “یدکی رسانه” به نقل از مهر، مسعود کرباسیان در حاشیه جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در خصوص واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی در سال ۹۵ گفت: براساس مصوبه دولت، ورود خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور ممنوع است و ورود این خودروها تنها براساس مجوزهای خاص و برای امور دیپلماتیک از جمله سفارتخانه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش تعرفه واردات گروه ۱۰ کالایی گفت: حمایت از تولید داخل همواره در دستور کار دولت قرار دارد و البته این نوع حمایت هم روش‌های خاص خود را طلب می‌کند و تعرفه‌ها باید به گونه‌ای وضع شود که مبارزه با قاچاق نیز صورت گیرد. البته ابزار حمایت از تولید داخل، جلوگیری از واردات نیست.

وی در خصوص نگهداری داروها در گمرک و ترخیص آنها خاطرنشان کرد: با هماهنگی سازمان غذا و دارو اقداماتی صورت گرفته تا ترخیص داروها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام پذیرد. اولویت ما ترخیص دارو با حداقل اسناد بوده است که امیدواریم در سال جاری نیز این کار عملیاتی شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد