رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5852

چرخ صنعت قطعه سازی ایران مجددا به حرکت در می آید..!!

به گزارش “یدکی رسانه” به نقل از خبر خودرو، رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی گفت : پیش بینی می شود اوضاع صنعت خودرو در سال ۹۵ شرایط بهتری یافته و با بازگشایی ال سی و چرخش مالی شرکتها ، روند تولید در شرکتهای خودروساز و قطعه ساز با جریان مناسب و رو به رشدی همراه شود.
ابوالقاسم آروند افزود : حذف تحریم ها و بهبود مبادلات بانکی و رفع برخی موانع جهت خرید مواد اولیه و گشایش اعتبار عملا شرایط را برای فعالیت قطعه سازان و خودروسازان در سال جاری مناسب نموده است .

وی تصریح کرد : البته اوضاع برخی از خودروسازان مانند ایران خودرو در سال جاری بواسطه تولید برندهای متنوع بهتر خواهد بود .

وی با اشاره به مذاکرات خودروسازان برای تولیدات مشترک در سال جاری اظهار داشت : از آنجا که تیراژ تولید به جهت اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است در صورتی که این محصولات جدید با درصد معقولی از ساخت داخل باشد باید در تیراژ بالا و حداقل ۵۰ هزار دستگاه باشد اما در صورتی تیراژ تولید کمتر از این رقم باشد مسلما به صورت ورود سی کی دی و مونتاژکاری خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد : البته در روش سی کی دی کاری می توان تا حدودی قیمت ها را پوشاند اما آنچه که می تواند سهم مهمی در کاهش قیمت تمام شده داشته باشد تولید موتور و گیبرکس است که فعلا شرکتهایی مانند پژو بنا ندارند در این زمینه وارد تولید و ساخت با ایران شوند.

به گفته وی تولید ۵ و یا ۱۰ هزار دستگاه در سال از هر یک از محصولات جدید را قطعا نمی توان تولید داخل نام گذاری کرد بلکه در ابتدای امر قرار دادی بر مبنای مونتاژکاری خواهد بود تا به تدریج به سمت داخلی سازی حرکت شود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به تفاهم نامه های همکاری انجمن قطعه سازان با برخی از کشورهای اروپایی ها اظهار داشت : البته در جریان حضور شرکتهای خارجی و سفر هیات های اقتصادی ایران به برخی از کشورها ، تفاهم نامه هایی میان انجمن قطعه سازان ایران و با انجمن قطعه سازی برخی از کشورها به امضاء رسیده که قطعا می تواند نقش موثری در گسترش همکاری ها و ارتقاء صنعت قطعه سازی ایران داشته باشد.

آروند با توجه به لزوم استفاده از توان قطعه سازان داخلی در تولید محصولات جدید خودروسازان اظهار داشت: با وجود مذاکرات صورت گرفته با شرکت پژو برای تولید محصولات جدید و لزوم استفاده از توان داخل در این جریان، به نظر می رسد با سرمایه گذاری مشترک صورت گرفته، از زنجیره تامین کنونی شرکتها در این راستا استفاه شود.

وی گفت: در صورتی که همکاری و مشارکت با شرکتهای خارجی به سرمایه گذاری در ایران منجر شود مسلما انتقال تکنولوژی و دانش فنی نیز در این راستا صورت خواهد گرفت.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد