رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5760

چینی ها بازار خودرو ایران را در دست می گیرند

به گزارش یدکی رسانه به نقل از خبرخودرو، یک کارشناس خودرو در رابطه با وضعیت صنعت خودرو در سال گذشته و پیش بینی وضعیت در سال جاری گفت: پیش بینی کلان وضعیت بازار خودرو در سال جاری امیدوار کننده نیست و به نظر می رسد که فروش در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد داشت.

دکتر کاکایی اظهار داشت: امسال سال سخت و پیچیده ای است. خودروسازان برای اجرای قراردادهای منعقد شده به سرمایه گذاری، دقت و انرژی زیادی نیاز دارند ولی متأسفانه به دلیل ماهیت کار حداقل یکسال زمان لازم است تا اولین نتایج به بازار ارائه گردد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد قیمت خودروهای چینی که اکنون تولید می شود در شش ماه اول سال جاری افزایش یابد و بازار به دست چینی ها خواهد افتاد.

کاکایی در ادامه اذعان داشت: رکود در بازار همچنان مشاهده می شود و قطعا قیمت ها نسبت به میزان تورم افزایش می یابد ولی بازار کشش این افزایش را ندارد و این امر باعث ایجاد نوسان و تضاد در بازار می گردد.

وی در ادامه افزود: وضعیت نامتعادل صنعت خودرو دو علت عمده دارد که مهمترین علت رکود کلان اقتصادی در بازار و دیگری تأخیر در ارائه محصولات جدید خودروسازان است.

کاکایی با اشاره به رکود عمیقی که در بازار حاکم است، بیان کرد: این رکود کل صنایع را در برگرفته و تحت تأثیر خود قرار داده و حتی اگر رونق اقتصادی نیز رخ بدهد با تأخیر به بازار خودرو خواهد رسید البته اگر خودروسازان تنوع و کیفیت را در در تولیدات خود افزایش دهند صنعت خودروسازی خود می تواند محرک کلان تحول اقتصادی و حتی رونق بازار گردد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی اقتصاددانان کشور و پیش بینی ۴٫۵ تا ۶ درصدی رشد اقتصادی در سال ۹۵، در نیمه دوم سال وضعیت در صنعت بهبود خواهد یافت. با این حساب اگر این امر محقق گردد صنعت خودرو در اواخر سال از رکود خارج و به شرایط مطلوبی دست خواهد یافت وشاهد رونق در صنعت و بازار خواهیم بود.

کاکایی در پایان افزود: امید داریم که با تکیه بر توانایی های داخلی کشور همه صنایع بخصوص صنعت خودروسازی فعال تر و رونق به بازار بازگردانده شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد