رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5924

پیش بینی اجرای طرح بنزین دو نرخی از تیرماه امسال

به گزارش یدکی رسانه به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با توجه به عدم حذف کارت سوخت گفت : کارت های‌ سوخت‌ برای جلوگیری از قاچاق سوخت و حفظ امنیت عرضه بنزین در جایگاه‌ها طراحی گردیده است.

محمد سعید انصاری با اشاره به اینکه کارت های سوخت مانع از قاچاق بنزین در کشور خواهد شد ، اظهار داشت: ضمن اینکه وجود کارت های سوخت موجب دستیابی به آخرین آمار مصرف در کشور خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص چند نرخی شدن بنزین گفت : اغلب نمایندگان مجلس از همان ابتدا با چند نرخی بودن بنزین مخالف بودند چرا که هدف و انگیزه اجرا نمودن این طرح مشخص نیست.

وی خاطر نشان کرد : با اجرای این طرح قصد دارند که مجددا کارت سوخت با سهمیه دو نرخی باز گردد که مسلما به دنبال این عمل هنجارهای جبران ناپذیری رخ خواهد داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی کنترل مصرف سوخت ، کاهش واردات و همچنین حذف قاچاق بنزین را از اهداف عدم حذف کارت سوخت ذکر کرد و اظهار داشت : متاسفانه قیمت کم بنزین در ایران نسبت به کشورهای همسایه از مهمترین دلایل قاچاق بنزین و رواج قاچاق در کشور شده است.

انصاری در ادامه با اشاره به مخالفت با دو نرخی شدن قیمت بنزین گفت: در حال حاضر دولت نیز با این امر مخالف است اما در حال حاضر عدم اجرای آن باید توسط دولت صورت گیرد.

وی در خصوص سهمیه هر خودرو در این طرح اظهار داشت: با توجه به جلسه صورت گرفته در این راستا در مجلس شورای اسلامی قرار است برای هر خودرو ۶۰ لیتر بنزین به نرخ ۱۰۰۰ تومان در نظر گرفته شود و نرخ تعیین شده برای مصرف بیش از ۶۰ لیتر تاکنون مشخص نشده است.

وی با توجه به طرح دو نرخی شدن قیمت بنزین گفت : امید است اجرای دقیق این طرح تا تیرماه ۹۵ مشخص گردد.

وی در پایان افزود: این امر مشکلات جدی اقتصادی و نارضایتی وسیع اجتماعی را در آینده نزدیک به دنبال خواهد داشت.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد