رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=6138

با خدمتگذاران – ۲۷

 

هیئت مدیره جدید اتحادیه لطفا توجه فرمائید:

طی چهار سال آینده (دوره مسئولیت شما) یک انتخابات ریاست جمهوری و یک انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش داریم.

در انتخابات ریاست جمهوری به احتمال بسیار زیاد وزیر صنعت، معدن و تجارت و خصوصا معاونت بازرگانی داخلی و رئیس مرکز اصناف و بازرگانان عوض خواهند شد؛ اگر اتحادیه یک طرح جامع برای پیگیری و برخورد با کالای بی کیفیت یا تقلبی یا قاچاق به مرکز ارائه کنید حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت. جای خوشبختی است که در همین فاصله انتخابات هیئت رئیسه اتاق تهران و ایران نیز انجام می شود. بنابراین طرح را می شود با اطمینان خاطر دنبال کرد و چنانچه نیاز به تصویب قانونی نیز در مجلس داشته باشد. حتما با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت.

برای تهیه این طرح در ابتدا می توان از تجارب شرکت فیدار و اقدامات انجام شده توسط آن شرکت استفاده برد و با نگاه گسترده و بلند مدت دور نمای طرح جدید را ترسیم کرد.

در این دورنما توجه به اسناد بالا دستی نظیر سند توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴ ، سند برنامه های ششم و بیست ساله کشور ضروری است. همچنین باید توانایی ها و مطالبات صنف فهرست شده و نقاط ضعف و قوت شناسایی شود.

تهدید ها و فرصت های پیش رو، اصناف و انجمن ها، تشکلات و شرکت های هم راه و مرتبط دعوت به همیاری شوند.

هدف این طرح همانا مبارزه با مفاسد اقتصادی بزرگ و کوچک در مقیاس صنف فروشندگان لوازم یدکی است اما می تواند الگویی برای صنوف همگن و غیر همگن نیز باشد.

از سوی دیگر مهمترین چالش صنف ورود و خروج صاحبان پرونده کسب یا تغییرات در نشانی و رسته شغلی اعضای اتحادیه است؛ که پیش بینی ها ضریب ۳۰ درصد را تایید می کند. بدین ترتیب اگر به فرض در ابتدای یک دوره چهار ساله پنج هزار عضو دارای پروانه کسب معتبر داشته باشیم؛ در پایان دوره یکهزار پانصد تغییر خواهیم داشت.پس لازم است افراد جدید مورد شناسایی قرار گرفته و دستورالعمل های لازم برای صیانت از بازار و پاسخگویی به مشتری کاملا به ایشان منتقل شود(یعنی مفاد همان طرح مورد نظر).

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد