رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=6286

ابلاغ آیین‌نامه ایجاد پایگاه اطلاعات مالی و اعتباری مالیاتی‌+‌جدول

آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره ۵ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ابلاغ شد.

 

آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره ۵ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم از سوی معاون مالیات‌های مستقیم این سازمان طی بخشنامه شماره ۲۳۰٫۴۱۹۹۷ بهمن ۹۵ ابلاغ شد.

 

در این بخشنامه آمده است: بدین وسیله آئین‌نامه اجرایی موضوع تبصره ۵ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به تصویب وزیران دادگستری و امور اقتصادی و دارایی رسیده است.

 

تبصره ۵ ماده ۱۶۹ مکرر مربوط به ترتیبات اجرایی احکام این ماده و نحوه دسترسی بر خط تعیین حد آستانه‌(تعیین حداقل رقم اطلاعات)، دریافت و ارسال اطلاعات و مهلت آن با حفظ محرمانه بودن از اشخاص مذکور خواهد بود که ظرف مدت ۶ ماه بایستی سازمان با مشارکت بانک مرکزی آن را تهیه می‌کرد.‌

 

بر این اساس، طبق این ماده، استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مؤدیان نظیر اطلاعات مالی، پولی و اعتباری، معاملاتی، سرمایه‌ای و ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی در سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد می‌شود.

 

طبق این اطلاعات، تمامی وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، شهرداری‌ها، مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سایر اشخاص حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی اطلاعات مورد نیاز پایگاه فوق را در اختیار دارند باید اطلاعات را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

 

طبق این آئین‌نامه، شیوه دریافت اطلاعات و وظایف سازمان امور مالیاتی و اشخاص دارنده اطلاعات، چهارچوب و ساختار تبادل اطلاعات، در کنار جرائم تعیین شد.

 

بر این اساس، در بخش مالی، پولی، اعتباری و سرمایه‌ای جمع گردش سالانه نقل و انتقال سهام و سایر اوراق بهادار باید مشخص شود.

 

انتهای خبر/

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد