رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8428

در آستانه گام پنجم (نمایشگاه تحصصی قطعات خودرو)

برج میلاد تهران

در دو هفته آینده یعنی روز شنبه ۱۰ تیرم ماه ۱۳۹۶ پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو ( سبک و سنگین ) و ماشین آلات تهران ( زنجیره تأمین و توزیع خدمات ) برگزار خواهد شد.

در مصاحبه با حسن بشارت نیا مجری در مورد این نمایشگاه سوالات زیر مطرح شد و وی پاسخ داد

توجه شما را به خلاصه این مصاحبه جلب می نماییم.

  • سوال: نمایشگاه تخصصی اتحادیه لوازم یدکی و قطعات خودرو به چه کار صنف می آید، آیا با وجود این مقدارم زیاد از نمایشگاه های گوناگون، هنوز هم نمایشگاه لازم است؟

با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، برای جلوگیری از اطاله کلام یک راست به سراغ پاسخ سوال شما می روم، بنظر شما، تفاوت این نمایشگاه با دیگر نمایشگاه ها چیست؟

بنده به صورت کاملا آشکار بیان می کنم که این نمایشگاه، برخلاف تمامی نمایشگاه های موجود در سطح کشور، «تخصصی» است. حالا این تخصصی یعنی چه؟ تمام نمایشگاه هایی که در این حوزه برگزار می شود، با یک برگزار کننده است که آن برگزار کننده، خود را صاحب نمایشگاه می داند و از برگزاری این نمایشگاه دنبال کسب درآمد است. نمایشگاه لوازم یدکی اتحادیه، بر خلاف همه این نمایشگاه ها به دنبال سود دهی نیست، نه که نخواهد، حتی اگر هم بر فرض بخواهد نمی تواند. اتحادیه که مسئول این نمایشگاه است قانوناً حق ندارد از این نمایشگاه ریالی بردارد و یا ریالی در آن خرج کند. سیاست گذاری این نمایشگاه بر عهده کسانی است که با نام شورای برگزاری از ۴ سال پیش، اهداف صنف را دنبال می کنند نه اینکه مانند برخی بدنبال پر کردن چیب خودشان باشند. افراد متخصص در این نمایشگاه حکم بر تحصصی بودن نمایشگاه داده اند، افرادی که کار هایی انجام میدهند که خلاف عرف ، اخلاق و قانون صنفی است نباید وارد این نمایشگاه شوند، حال آنکه در نمایشگاه های دیگر، هر کسی پول بدهد می تواند در آن شرکند.

  • سوال: اعضای شورای برگزاری نمایشگاه اتحادیه چه اهدافی برای نمایشگاه در نظر گرفته اند؟

همان طور که آقای روان (یکی از اعضای شورای برگزاری) در سخنرانی هفته پیش (در هفته گذشته پیش نشست نمایشگاه برگزار شد، که در آن با حضور غرفه داران مباحثی مطرح شد، شما می توانید فایل پیش نشست را از کانال تلگرام یدکی رسانه دریافت نمایید.) مطرح کرد،

صنف ما در خطر است.

طبق آمار ۸۰ درصد از کسب و کار های تا پایان امسال از بین می روند، شرکت ها و هولدینگ های بزرگ، جایگاه صنف را متزلزل کرده اند و فعالیت های اقتصادی در آستانه سقوط قرار گرفته است. اگر هوشیار نباشیم و در کنار هم نمانیم، به راحتی تا چند سال آینده ، صنف ما به صورت فزآینده ای کوچک خواهد شد، چه از نظر تعداد فعالان چه از نظر سهم بازار. لازم است، افراد صنف قدرت خود را نمایش دهند تا بتوانند از مجاری قانونی ، حق خود را استیفا کنند.

  • سوال: فکر می کنید نمایشگاه چه کمکی به این استیفای حق می تواند بکند؟

نمایشگاه، چند کار مهم را بر عهده دارد، اول آنکه تخصصی است و با تقلب، و آنچه که باعث تضعیف صنف می شود مبارزه می کند. بر اساس قانون نظام صنفی هر کسی که قتل و سرقت مسلحانه نکرده باشد، می تواند از اتحادیه تقاضای جواز کند، اتحادیه هم قانوناً موظف است به او جواز بدهد، حتی اگر او هیچ تخصصی نداشته باشد، ممکن است با رانت بتواند درآمد خوبی هم داشته باشد، و این باعث تضعیف صنف می شود. دوم ،

نمایشگاه یک نمود اقتدار و قدرت صنفی است.

این نمایشگاه را ما سال های گذشته که اجرا کردیم، توانستیم افراد مهمی را با خود همراه کنیم، این قدرت نمایی صنف است و ما می توانید صنف خود را و اصناف همگن خود را از این رکود ۸۰ درصدی نجات دهیم.

  • تا کنون از دوره قبل چقدر نمایشگاه بزرگ تر شده است؟

بحمد الله امسال نمایشگاه با قوت بیشتری از سال قبل شروع شد و همین حالا هم از نظر متراژ از نمایشگاه چهارم جلوتر هستیم. هر سال نمایشگاه رشد داشته و ما باید تا رسیدن به نقطه مطلوب شتاب این رشد را حفظ کنیم، در افتتاحیه نمایشگاه امسال، ۱۰۰۰ نفر از متخصصین این حوزه دعوت شده اند که کار بسیار بزرگی انجام شده، قبلاً هم البته این کار ها انجام می شده اما همان طور که اشاره کردم، امسال از سال گذشته تا به اینجای کار جلو تر هستیم، امیدواریم در نمایشگاه تخصصی لوازم یدکی امسال، در ادامه نیز بهتر باشیم  قدرت صنفی ما به این نمایشگاه کمک می کند و این نمایشگاه هم به قدرت صنفی ما.

  • اگر امکانش هست با آمار و ارقام ما را بیشتر در جریان بگذارید.

اگر اجازه دهید، بلافاصله پس از اتمام نمایشگاه این آمار اعلام می شود. البته امسال در سایت نمایشگاه (scampu.com) می توانید ثبت نام شده ها را مشاهده نمایید. امسال که در برج میلاد هستیم شرایط لجستیک و میدانی بهتری داریم.

  • با تشکر از این که وقت خود را در این روز های شلوغ قبل از نمایشگاه در اختیار ما قرار دادید. 

من هم از شما تشکر می کنم.  امیدواریم در این نمایشگاه به اهداف صنف برسیم و بتوانیم گام های بعدی را استوار تر برداریم.

پایان

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد