رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8821

پنج دوره خدمت

 

غلامرضا بخشی زاده، رئیس اتحادیه صنف لوازم یدکی تهران

سال ۱۳۷۶ بنده مدیریت اتحادیه پس از کسب آرای مردم، همکاران عزیز صنف پذیرفتم. البته دو دوره پیش-تر نیز امکان داشت این اتفاق بیفتد اما چون قانونی وضع شده بود که یک فرد فقط می تواند عضو یکی از دو هیئت مدیره تعاونی یا اتحادیه باشد.بنده تعاونی را انتخاب کرده چون در آن زمان حساسیست بیشتری داشت و کار و کسب مردم به آن جا گره خورده بود.
بعداز حضور در اتحادیه با همکاری،همراهی وهمدلی همه اعضای هیئت مدیره توانستیم کارها را پیگیری کنیم وسامان بدهیم.آن سال ها پایان دولت سازندگی و آغازدولت معروف به اصلاحات بود یعنی دولت های هفتم و هشتم اوضاع کسب وکار نسبتاً خوب بود و رکود زیادی وجود داشت. تمرکز اولیه ما این بود که همه فعالان صنف را شناسایی کنیم و پس از تشکیل پرونده بتوانیم جواز کسب بدهیم.خوب کار بزرگ و مهمی بود درحالیکه تخمین می زدیم ۵۰۰۰ نفر فروشگاه فعال داشته باشیم تعداد اعضای جواز دار کمتر از ۱۴۰۰ نفر بودند.
مسئله بعدی مالیات ها بود دولت بنا داشت سهم بیشتری از بودجه را از طریق مالیت های مستقیم تامین کند و این فشار زیادی به اصناف وارد میکرد با هماهنگی مجامع امورصنفی توانستیم توافقاتی با سازمان امور مالیاتی بکنیم و در کمیسیونهای حل اختلاف از حقوق اعضاء تا جائیکه امکان داشت دفاع کنیم.
در تمام چهاردوره که شانزده سال طول کشید و منتهی به سال ۱۳۹۲ بود وفاق هیئت مدیره زبانزد خاص و عام بود در مجمع توزیعی اتحادیه لوازم یدکی جایگاه ویژه داشت و برادری اعضای هیئت مدیره الگویی برای سایر اتحادیه ها بود.در سایه همین انسجام و همدلی نیز موفق شدیم سطح خدمات رسانی به اعضا را بالا ببریم و اعضای صنف را راضی کنیم.
اما در دو دوره اخیر که کارهای جالب و مهمی صورت گرفت و البته گاهی پر ریسک هم بود آن همدلی لازم کمتر شده است و شاید سمت ها و عناوین تاحدی مهم شده باشند. البته جای بسی خشنودی است که مسیرمان رو به جلو است و بنظرم آینده با وجود ظرفیتی که در صنف وجود دارد و حضور نخبگان صنف و افراد فهیم و با دانش و بینشی که در صنف هستند بتوانیم در وضعیت کسب وکار صنف بهبود ایجاد کنیم و مسائلی مانند تقلب یا طرح فروشی را حل کنیم
امروز اتحادیه نیازمند حمایت و حضور اعضا است و ما به عنوان یک خانواده بزرگ ویک قشر اجتماعی که به جامعه و بخش مهم حمل ونقل و صنعت و دیگر بخش ها خدمت رسانی می کنیم باید جایگاه مناسب داشته باشیم و شرایط کسب وکارمان دچار معضلات و مشکلات نباشد ما در وهله اول مایلیم جنس با کیفیت تولید داخل بفروشیم و درمواردی هم که نیاز به واردات وجود دارد کار از سوی بازرگانان توانا، خوشنام و با دانش کافی انجام شودآن هم بدون پیچیدگی های دست وپاگیر و بروکراسی ناکارآمد که فقط انرژی و زمان را هدر می دهد. مطمئن هستیم صنف می توانددر صورت همکاری دستگاه های دولتی با حفظ سرمایه های ملی بازار را تامین کند و اجناس نامرغوب ارزکشور را برباد ندهند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد