رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8834

انتخاب درست، رئیس مناسب

حسن بشارت نیا، سردبیر نشریات یدکی رسانه

انتخابات مجلس ۱۳۹۸
انتخابات اتحادیه۱۳۹۹
انتخابات ریاست جموری ۱۴۰۰
بنظر من هرسه برای اعضای این صنف می توانند بسیار مهم باشند.اولی و سومی ملی هستند اما دومی بقدری میتواند برای ما تاثیرگذار باشد که هم وزنی خواهد داشت. البته برخی در هیچ انتخاباتی نمی کنند و بعضی گاهی شرکت می کنند و گاهی هم نه،
عده ای هم مثل من در همه انتخابات ها شرکت می کنند به امید اینکه بقیه هم شرکت کنند. چون تا همه مشارکت نکنند اتفاق مهمی نمی افتد. شرکت کردن امثال من هم کم فایده می شود. انتخابات یک کنش فوق العاده مهم اجتماعی است و کلید آن اتفاقاً در دست آنان که شرکت نمی کنند و بقولی رای های خاموش
بگذریم…
اتحادیه شاید به لحاظ ظاهرقانون نظام صنفی و به نظر بعضی ها با نگاه به عملکرد۴۰ سال گذشته کاری از دستش برنیامده، هنری نداشته و تاج گلی برسر اعضاء نزده باشد اما با نگاه درست تر می بینیم همواره جایگاه و اعتبارمهمی داشته است. اینکه بگوئیم اتحادیه برای ما کاری نکرده، یک روی سکه است. روی دیگرش این است که ببینیم ما چقدر مطالبه گر بوده ایم اصلا مطالبه گری تا چه میزان بلد هستیم و به اثربخشی آن اعتقاد داریم.خیلی از ما می گوئیم کو گوش شنوا؟ بعدهم سکوت اختیار می کنند البته در خانه خودشان و پیش رفقا گله مندی (نق) می کنند.حالا بیائیم یکبار امتحان کنیم همگی در انتخابات هیئت مدیره شرکت کنیم. به شایسته ترین ها رای بدیم، قوم وخویش گرایی و ملاحظات نابجای دیگر هم نکنیم. بعدهم از منتخبین در درجه اول اطلاع رسانی و گزارش کار ماهانه بخواهیم، در وهله بعدی کار و نتیجه عینی و ملموس طلب کنیم. بدون جواب قانع کننده دست از سوال برنداریم.هرجا کمک خواستند، مشورت کردند، راهکاری ارائه کردند مشارکت فعال داشته باشیم.خواهیم دید نتیجه درخشان خواهد بود
اگرهفت نفر از بهترین نخبگان صنف که عصاره فضایل صنف باشندعضو هیئت مدیره شوند می توانند به نمایندگی یک صد هزار نفرسخن بگویند.تعجب نکنید عدد را اشتباه ننوشتم شاید کم هم نوشته باشم عدد درست تریک میلیون نفر است.بلکه صاحبان تمام ۲۲ میلیون خودرو درحال حرکت در کشور را نیز باید اضافه کنیم.
اگرهیئت مدیره منتخب از بازار لوازم یدکی شناخت کافی داشته باشند می توانند بازار راتحلیل کنند. اعضا را مطلع کند فرصت ها و تهدیدها را احصاء کند. برای آینده و مشکلات چاره اندیشی نماید.ازتوانمندی های اعضای صنف برای بهبودکسب وکارشان بهره برداری کند.
هیئت مدیره می تواند با سایر بخش های مرتبط با صنف از جمله اتحادیه ای همگن خصوصا اتحادیه تعمیرکاران که قرابت بیشتری دارند و خیلی خوب هم فعال شده اند. همکاری داشته باشد و حقوق اعضا را دنبال کند همچنین اتحادیه های شهرستان ها، اتاق اصناف تهران و اتاق اصناف ایران که به شدت نیازمند حمایت مشورتی اتحادیه ما هستندو بسیار پیش می آید که به عنوان نماینده ما دربرابر دولت سخن می گویند.
اتحادیه صنف بزرگ لوازم یدکی در بازارلوازم یدکی مسئولیت دارداما پرواضح است بخشی قابل توجهی از ما تولیدکننده هستند یا شریک تولید کنندگان قطعات خودروهستند.اتحادیه می تواند با تدبیر و برنامه هدفمند به ایشان کمک کند و در مدیریت بازارلوازم یدکی در سطح ملی نقش آفرین باشد. کدام کارشناس دولتی یا حتی مدیر دولتی می تواند بیش از ما از بازار خبر داشته باشد واقعا ایشان نیازمند مشاوره و راهنمایی و مشارکت فعال ما هستند و این ما هستیم که باید هوشمندانه ومنصفانه وارد تعامل از نزدیک بشویم.
درنگاه و توقع مردم اتحادیه می تواند مشفقانه، مطالبه گرانه وقدرتمندانه به گفت وگو وتعامل با همه وزارتخانه ها و سازمان ها و تشکل های دولتی و عمومی بنشیند و مسائل اعضا را پیگیری کند. از پیش نیازهای چنین جایگاهی ارتباط نظامند، تعریف شده و مبتنی از دانش روابط عمومی و استفاده از سامانه های فضای مجازی است.باید شرایطی فراهم آوردتا اعضا بتوانند به سهولت و در هر زمان اخبار، سوالات، مشکلات و پیشنهادهایشان را به هیئت مدیره بدهند و ازهیئت مدیره اخبار و گزارش های لازم و رهنمود بگیرند.
هیئت مدیره می تواند در کنار خود چندین کمیسیون، شورا، کارگروه و مشاور از میان اعضاء انتخاب کند برای هرکدام ماموریت و مسئله طرح کند. می تواندبا استفاده از ظرفیت معتمدین صنف،اعضای شورای پاساژها و تشکیل شورای رسته ها دائماً بازار را رصد کند و روندها و تکانه ها را مدیریت نماید.
تردیدی نیست که این سطح از کارآیی نیازمند تمرکز، تخصص، تعهد و مشارکت جمعی است. این چهار عنصر طلایی برای رسیدن به توسعه، رفاه و اهداف مدنظر ضروری است.
در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری هم موضوع همین طور است فقط در اندازه بزرگتر، مگر می شود بدون کار جمعی یا دقیق تر بگویم کارتیمی به نتایج بزرگ، ماندگار و اثربخش رسید.
نکته آخر:کلید انتخابات در دست رای های خاموش است. آنان که هرگز در انتخابات شرکت نکردند در واقع هیچ کاری نکرده اند حتی رای دادن آنهایی را هم که شرکت کرده اند کم اثر نموده اند.پس بیائیم در انتخابات این دوره هیئت مدیره همه شرکت کنیم.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد