رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8866

بعضی ها فقط جنس می فروشند؛ به بعدش کاری ندارند

عباس علیزادگان، عضو پیشکسوت اتحادیه

عباس علیزادگان سال ۱۳۲۳ در تهران ، خیابان ایران، کوچه روحی متولد شده است.

وی ۶۰ سال پیش بخاطر آشنایی با آقای زاهدی( مدیرفروش شرکت بوش)، وارد بازار لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات شده و بعد پایان خدمت سربازی در شرکت دیزل الکتریک به مدیریت حسین چهارسوقی مشغول به فعالیت می شود.سال ۱۳۵۲ درپاساژ ملت مغازه ای با نام تهران ولتاژ افتتاح می کند.در ادامه در همان رسته فروش لوازم برقی دیزل و پمپ انژکتور به پاساژ مهدی می آیدیکی از پسرانش ۲۰ سال است درکنار پدر در صنف لوازم یدکی مشغول بوده و تجربه کسب کرده است.او نیز عضو اتحادیه است در گفت وگویی که با این پدر و پسر داشتیم حرف هایی داشتند با همکاران، اتحادیه و شرایط فعلی کسب وکارها،…
بعضی ها فقط جنس می فروشند؛ به بعدش کاری ندارند
ما باید باهم ارتباط داشته باشیم نمی توانیم پشت سر هم بدبگوئیم
اماوضعیت کار و کسب خوب نیست.بالاخره در هر شرایطی کاسب می تواندهوای مشتری و همکارانش را داشته باشد. اینکه فقط جنس بفروشیم و به بد وخوبش کار نداشته باشیم درست نیست غیر از اینکه اخلاقی و خداپسندانه نیست برای آینده شغل خودمان هم مضر است مردم به ما اعتماد می کنند و سرمایه اصلی شغل ما همین اعتماد است.
حق عضویت اتحادیه
علیزادگان حق عضویت اتحادیه را زیاد می داند و می گویدبنظرم اتحادیه باید بر صنف نظارت بیشتر وکاملی داشته باشد. مثلاً الان مواردی مشاهده می شود که افرادی مغازه رو با جواز اجاره می کنند که کاملاً تخلف وباب ناصوابی است.بگذریم که تعدادی هم اصلاً جواز ندارند.
تعاونی اعتبار
من عضو تعاونی اعتبار نیستم و اطلاعاتی هم از طرف تعاونی اعتبار اتحادیه به ما داده نشده است احتمالا می تواند برای رفع بعضی مشکلات مالی و دادن وام مفید باشد ولی باید اطلاع رسانی کنند خیلی ضعیف عمل شده است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد