رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8858

افزایش تولید داخلی بعد از انقلاب اسلامی

علی اصغر ادیب عضو پیشکسوت اتحادیه

علی اصغر ادیب متولد ۱۳۱۳ کرج ، از سال۱۳۳۲ وارد صنف لوازم یدکی شده است. بعد از ۱۰ سال شاگردی در سال ۱۳۴۲ بصورت شراکتی با یکی از دوستان، مغازه ای در خیابان امیر کبیر افتتاح می کند. ابتدا از قطعات ماشین های آمریکایی که برخی از همکاران وارد می کردند؛ شروع می کند. چون در دوران پهلوی تولیدات داخلی لوازم یدکی بسیار کم بود و اغلب کسبه از محصولات خارجی برای فروش استفاده میکردند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت فروش تولیدات داخلی می رود. فرزند ۴۷ ساله وی ۲۰ سال است در کنار پدرش فعالیت می کند.
علی اصغرادیب می گوید: اتحادیه در دوره اخیر فعالیت خوبی داشته و من رضایت کامل دارم . قطعا اگر عملکرد اتحادیه خوب نبود مردم به آنها در دوره اخیر رای نمی دادند. هیئت مدیره اتحادیه افرادی با تجربه و فعال هستند که واقعا برای صنف ما مفید و سودمند هستند. در عین حال ادیب با اشاره به سن برخی اعضای هیئت مدیره می گوید: که سن برخی از اعضای هیئت مدیره خیلی زیاد است و مناسب ادامه فعالیت نیستند اما به نظر بنده باید به کیفیت عملکرد افراد توجه کرد نه سن آن ها که من معتقدم عملکرد دلسوزانه و خوبی داشته اند. برای مثال واقعا کسی که بتواند جایگزین آقای بخشی زاده بشود؛ خیلی کم پیدا می شود.
این عضو اتحادیه در مورد امور کسبی خودش گفت: من واردات کالا بطور مستقیم نداشته ام.شاید یکی از علت های آن سختگیری در اخذ کارت بازرگانی باشد و هزینه های نامتعارفی که باید پرداخت می شد.

البته به برکت انقلاب اسلامی تولیدات داخلی در این صنف به سمت رونق گام نهاد اما ناگفته نماند که درست است تولیدات داخل ما بیشتر از گذشته شده ولی کیفیت محصولات لوازم یدکی بعضاً خیلی پایین است در حال حاضر آنچه بیشتر بازار لوازم یدکی را دچار مشکل کرده است کالای چینی تقلبی یا کالای بی کیفیت ایرانی که باید اتحادیه با کمک نهاد های مسئول بالاخره این معضل را حل کنند. از طرفی به نظر من بزرگ ترین مانع فعالیت اقتصادی این صنف مالیات های زیادی است که کاملا دور از انصاف است.
خوشبختانه بنده در این ۶۰ سال فعالیت در این صنف به هیچ وجه از کالای تقلبی برای فروش استفاده نکرده ام. به همین جهت هم توصیه من به همکارانی که در این صنف فعالیت می کنند یا تازه می خواهند در این صنف گام نهند این است که بخاطر سود بیشتر از کالاهای تقلبی استفاده نکنند و همیشه اخلاق حرفه ای را در کار مدنظر قراردهند.
ادیب درادامه سخنانش اظهار داشت: من از کانال تلگرامی اتحادیه استفاده می کنم و مطالب مفید و ضروری ای برای ما به اشتراک می گذارند و اخبار مهم را نیز هم از این طریق اطلاع می دهند.
بنده تنها اشکالی که می توانم به عملکرد اتحادیه داشته باشم در مورد عدم اطلاع رسانی و تبلیغ در مسئله تعاونی اعتباری است که اصلا موفق عمل نکرده اند. این تعاونی اعتبار می تواند برای اعضای صنف مفید و کمک حال باشد و لازم است اتحادیه در خصوص آن تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر و کاملی داشته باشد.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد