رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8996

کارقانونی، سالم و منطقی سخت تر از گذشته

من بوی گریس، فولاد و کاغذ روغنی لفاف لوازم یدکی را دوست دارم خودم۳۲ سال وپدرم از حدود ۶۰ سال پیش در این شغل بوده ایم. البته ایشان الان بازنشسته هستند.

کارمان را دوست داریم و همیشه در روشنایی کار کرده ایم. اعتقاد دارم نفع همه وتجارت پایدار هم در همین شفافیت و کار در شرایط مساوی است. نباید شرایط به گونه ای باشد که نقطه شروع مسابقه برای افراد متفاوت باشد. همه باید در یک زمین و با یک قاعده حرکت کنند.

نمی شود چند نرخ ارز داشته باشیم، یکی مالیات بدهد یکی ندهد. یکی از مبادی قانونی با طی مراحل قانونی کار کند و دیگری مسیری اختصاصی داشته باشد. این موجب قفل شدن اقتصاد و اجتماع می شود. نقش دولت همین است. ایجاد عدالت اجتماعی و تعادل در جامعه درهمه ساحت های اجتماعی و اقتصادی، یگانه ره یافت پیشرفت و توسعه کشور همین است.

واردات کالا در صنف ما و احتمالا سایر صنوف سه گلوگاه دارد اول ثبت سفارش که می تواند با استفاده از فن آوری های موجود و دانش خودمان خیلی روان و منطقی انجام شود اما شاهدیم که همین ثبت سفارش پیچدگی های فنی و بخش نامه ای دارد.

پس از ثبت سفارش کالا نوبت گرفتن ارز و انتقال پول، تحویل کالا از طرف خارجی، حمل به ایران و ترخیص از گمرک است که هرکدام داستانی دارد و گیر ودارهایی دارد که به سبب تحریم ها یا ندانم کاری های یا در مواردی خرابکاری عامدانه برخی ( که خوشبختانه می بینیم در موارد ی کشف شده است) کاملاً زجر آور شده است.
دست آخر هم موضوع کیفیت و فروش در بازار بلبشو کنونی است. کالا خصوصاً لوازم یدکی بدون کیفیت و استاندارد نمی تواند و نباید در بازار وجود داشته باشد و ناگفته آسیب های مالی و جانی آن قابل درک است البته آسیب دیگری هم در حوزه اجتماعی می زند بطور طبیعی فقدان یا از کارافتادگی یک فرد بین ۳۰ تا ۵۰ سال که معمولا مردان در تصادفات هستند آسیب بزرگی است خانواده فرد و جامعه را متحمل ضرر و اخلال می کند. اما بحث من جنبه تجاری موضوع است که موجب خروج کالای سالم و تاجر سالم و کاسب سالم از بازار می شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد