رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=8973

حسن استفاده بجای سوء استفاده

نادر روان، مدیر عامل شرکت دانا تجارت:

درحال حاضر بازار روال عادی دارد. کالا در بازار موجود است و روند ورود کالا به بازار هم بیانگر تامین عادی بازار است. البته قیمت ها رو پائین است به علت رکود و کاهش مصرف که در شرایط فعلی قابل پیش بینی بود.
مسئله مهمی که امروز مطرح است بحث تولید داخلی است شرایط کشور به گونه ای پیش رفته که ناچار به تولید لوازم یدکی در داخل کشور هستیم. واقعا هم ظرفیت وامکانش وجود دارد و به نظر من فرصتی چه بسا تکرارناشدنی برایمان پیش آمده است. اما تولیدکننده مشکل دارد و اساس مشکل مدیریتی و راهبردی و در درون خود تولیدکنندگان است. این عزیزان باید شخصیت کارآفرینی و دغدغه تولید کالای مطابق با نیاز مصرف کننده را داشته باشند. یعنی برایشان تامین بازار و جلب رضایت مصرف کننده هدف اصلی کارشان باشد.
اما متاسفانه این طور نیست اکثر تولیدکنندگان فقط متوقع هستند. از بازار، دولت، مردم و کارگرانشان وقتی پای صحبت شان می نشینی حق هم دارند. چون زیرساخت های کشور تولیدی نیست. خیلی مشکلات هست از قوانین گرفته تا اجرای قوانین، یعنی نظام اداری کشور و مجریان و ارتباط بین دستگاه ها و نحوه برخورد با مسائل و خیلی چیزهای دیگر ،+اما در همین شرایط می بینیم یک تولید کننده سازمان خود را مدیریت کرده و کاملا حرفه ای و علمی پیشرفت می کند این تولید کننده از تغییرات سیاسی داخلی یا خارجی هم ابائی ندارد و اگر روزی همه تحریم ها هم برداشته شود او می تواند در رقابت با کالاهای خارجی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد