رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=9072

انتخاب گزینه درست

بازگشت شاخص های اقتصادی به دوران پیش از کرونا

براساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی و سازمان آمار و سایر مراکز پایش های اقتصادی، فعالیت های اقتصادی اعم از صنایع بزرگ و مادر و کسب وکار های خرد و متوسط به وضعیت پیش از کرونا نزدیک شده اند. میزان تراکنش ها در پایانه های فروش، میانگین رقم تراکنش ها، تعداد پایانه های تراکنش دار، میزان وصول چک های و حوالجات در سیستم بانکی، میزان تراکنش های اینترنتی همگی نسبت به بهمن ۱۳۹۸ افزایشی بوده اند.البته باید میزان تورم و هم­چنین رکود بازار مسکن را که دو عامل کاهنده از حجم تراکنش ها و تفسیر میزان افزایش آنها هستند در نظ داشت اما در مجموع بازهم رشد مبالات دیده می شودو نوید رونق اقتصادی در ماه های آتی را می دهد.

کرونا افزایش اعتمادبه دولت

شاید در دی یا بهمن سال گذشته احساس مردم نسبت به عملکردهای دولت و حتی در پلان وسیع تر حاکمیت با دلخوری و انتقاد شدید همراه بود با شروع کرونا و اتهام زنی ها در مورد تاخیر در اعلام ورود کرونا به ایران یا تعلل در انجام اقدامات موثر برای مبارزه با گسترش ویروس کووید – ۱۹  به نارضایتی ها دامن هم زد. اما در ادامه پاندمی کرونا نشان داد عملکرد مجموعه حاکمیت، خصوصاً بخش سلامت در کشور چندان هم نا مناسب نبوده است. رفته رفته اقدامات دستگاه های مسئول و همکاری مردم احساس بهتری در جامعه ایجاد کرد تا جایی که برغم وجود محدودیت ها تاب آوری اجتماعی جلوه های تازه ای را به نمایش گذاشت که بی شک تاریخی است. مثل مراعات مردم در چهارشنبه سوری، دیدو بازدیدهای عید نوروز و کنار گذاشتن سیزده بدر

فرصت طلایی دولت

حال با حس مثبتی که بین مردم و دولت ایجاد شده است جا دارد مسئولین دولتی انصاف و هوشمندی حداکثری به خرج دهند و اقدامات اعتمادساز در زمینه های مختلف انجام دهند.خصوصاً بیان واقعیت ها و دلایل انتخاب راه حل ها را به مردم بگویند. مردم به شدت علاقمند به شنیدن و دانستن حقایق هستند و دلشان می خواهد مسئولین کشور بازگو کننده شرایط واقعی کشور باشند هرچند تلخ یا سخت به نظر آید. دولت می تواند از این موقعیت بهره برادری حداکثری کنند. حتی می توانند تا جای پیش بروند که در انتخابات ریاست جمهوری بعدی گوی سبقت را از رقیب باز پس گیرد.

موقعیت خاص مجلس

مجلس یازدهم بسیار یک دست و در اختیار مجموعه اصول گرایان است. اگر مجلس نشینان بخواهند ژست مدافع حقوق ملت را بگیرند و در مقابل دولت یا وزراء قد اعلم کنند و دعواهای سیاسی راه بیاندازند قطعاً کمکی به مردم نکرده و موجب از بین رفتن اعتماد عمومی که به شدت شکننده است خواهند شد. این وضعیت آنان را پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهد کرد اما با میزان مشارکت کمتر از ۵۰ درصد که موجب تضعیف وجه داخلی و خارجی نظام خواهد شد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد