رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=10383

شیب تند افزایش قیمت لنت ترمز

چالش تولید در کشور

تولید درکشور درسال های­اخیر از هرنظر دچارچالش و دست­انداز شده است.درحال حاضر واردات مواداولیه، قطعات یدکی ماشین آلات تولید، تامین مواد اولیه داخلی و افزایش سایر هزینه­ها به خاطر تورم عمومی و افزایش دستمزدها همگی تولیدکننده داخلیرا دچار چالش کرده است. گرچه بنظر می­رسد افزایش نرخ ارز و قطع یا کندی واردات کالای ساخته شده به کشور کمکی به تولیدکننده و قدرت رقابت اوست. اما در واقع چنین نیست و تولید داخلی هم­چنان نتوانسته به حداکثر ظرفیت خود برسد.

در میان لنت ترمزبه عنوان قطعه­ای فوق ایمنی اهمیت دوچندان دارد. اگر این قطعه دچار مسئله افزایش قیمت یا کمبود آن در بازار شود. به طور طبیعی مصرف آن کاهش می­یابد درحالی­که لنت ترمز شامل استاندارد اجباری است و بایدبه محض پایان عمر مفید آن تعویض شود. هرگونه تاخیر در آن هم به خودرو آسیب می­زند و هم خطرات مالی و جانی فراوان در اثر تصادف به همراه خواهد داشت.

افزایش قیمت لنت خودروهای سنگین

یکی ازفروشندگان بازار چراغ برق در گفت و­گو با خبرنگار قطعات خودرو بیان داشت: در نیمه اول سال جاری قیمت لنت خودرو از ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است و در این میان لنت خودروهای سنگین افزایش بیشتری داشته­اند. این فروشنده لنت ترمزبا ابرازنگرانی از افزایش قیمت­­ها گفت: وقتی نرخ ارز بالا می­رود همه اقلام مسیر گران شدن را دد پیش­می­گیرند. اما در مورد لنت مسئولین باید حساسباشند خصوصا در خودروهای سنگین که تصادفات جاده ای خطرناکی را در پی خواهد داشت.یکی دیگر از توزیع کنندگان لنت ترمز با بیان اینکه وقتی بازار ملتهب­می­شود زمینه سوء استفاده فراهم می­گردد؛ گفت: در این شرایط تولیدات کم کیفیت، اجناس فیک و گران فروشی نیز مزید برعلت می­شوند و بازار از تعادل خارج می گردد وی خواستار رفع موانع تولید و هم­چنین واردات اقلامی شد که زمینه تولید داخلی آن ها نسبت به نیاز بازار کمتر است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد