رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=10361

اعلام کیفیت خودروها در مرداد

در این گزارش که به مرداد امسال مربوط می‌شود و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران آن را منتشر کرده است، درمجموع تعدادی خودرو سواری مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته‌اند.  این شرکت خودروهای داخلی را در پنج دسته قیمتی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و بسته به امتیازات منفی کسب‌شده، آنها را ستاره‌بندی می‌کند. بر این اساس، مانند ماه‌های گذشته تنها یک محصول توانسته تمام ستاره‌های کیفی را به دست بیاورد و آن، پژو ۲۰۰۸ مونتاژی ایران خودرو است.

این محصول در دو گزارش قبلی نیز تنها خودرو پنج ستاره داخلی بود و این در حالی است که به‌نظر می‌رسد با توجه به اتمام قریب‌الوقوع قطعات ذخیره آن، مونتاژش پایان یابد. پژو ۲۰۰۸ اما عضو دسته قیمتی دو است؛ دسته‌ای که از یک مونتاژی دیگر ایران خودرو به نام‌هایما S7 میزبانی می‌کند. این محصول که در سایت خراسان ایران خودرو مونتاژ می‌شود، توانسته در مرداد امسال چهار ستاره کیفی خود را حفظ کند. 

طبق ارزیابی کیفی مرداد اما محصولات مونتاژی کرمان موتور یعنی جک در مدل‌های S5 و S3 سه ستاره کیفی به دست آورده‌اند تا پایین‌تر از هموطن شان‌هایما قرار بگیرند. در بین دیگر خودروهای مونتاژی چینی اما محصول متعلق به شرکت بخش خصوصی «سیف خودرو» و همچنین تیگو۵ که در مدیران خودرو مونتاژ می‌شود، صاحب سه ستاره کیفی شده‌اند. این در حالی است که ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ مونتاژی مدیران خودرو نتوانسته بیش از دو ستاره کیفی را صاحب شود.

در بین دیگر خودروهای داخلی اما پژو ۲۰۷ (در مدل‌های‌هاچ بک و صندوقدار)، دناپلاس و همچنین برلیانس مدل H230 همگی در گزارش کیفی مرداد چهار ستاره شده‌اند. خودروهایی مانند رانا، پژو ۲۰۶ صندوقدار، پژو ۲۰۶‌هاچ بک، دنای معمولی و پژو پارس اتوماتیک تولیدی در سایت کرمانشاه ایران خودرو نیز نتوانسته‌اند بیش از سه ستاره کیفی را در آخرین گزارش ارزیابی به دست بیاورند. طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اما سمند تولیدی ایران خودرو در سایت تبریز، پژو پارس‌های تولیدی در سایت‌های تهران، خراسان، فارس، مازندران و سمنان نیز سه ستاره خود را همچنان حفظ کرده‌اند. این در حالی است که پژو ۴۰۵ ایران خودرو خراسان دو ستاره ای است. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اما در ارزیابی سطح کیفی پراید، این خودرو را شایسته دریافت بیش از دو ستاره ندانسته است. پراید البته در انتهای تیر امسال از خط تولید سایپا حذف شده اما نام آن همچنان در گزارش کیفی خودروهای داخلی به چشم می‌آید. در بین دیگر محصولات سایپا کوییک در مدل‌های آر پلاس و معمولی، تیبا در مدل‌های صندوقدار و‌هاچ بک و همچنین ساینا، توانسته‌اند صاحب سه ستاره کیفی شوند. براساس این گزارش همچنین در بخش کامیونت، کامیونت ایسوزو NMR85 بهمن دیزل و کامیونت ایسوزو NPR75K بهمن دیزل خودرو‌های سنگین صاحب چهار ستاره کیفی شدند و کامیونت الوند شرکت سایپا دیزل و شیلر بهمن دیزل سه ستاره کیفی را از آن خود کردند. در بخش کامیون نیز کامیون ایسوزو NPR75M بهمن دیزل چهار ستاره کیفی به دست آورد.

کامیون بنز WH ایران خودرو دیزل نیز سه ستاره کیفی به دست آورد.

در بخش کشنده‌، خودروی کشنده فوتون ۴Auman H شرکت ایران خودرو دیزل توانست چهار ستاره کیفی را به دست آورد و کشنده FAW J6 سیباموتور نیز سه ستاره به دست آورد. مینی بوس ایسوزو سحر شرکت بهمن دیزل نیز چهارستاره کیفی به دست آورد و شیلر بهمن دیزل نیز در لیست چهار ستاره‌ها قرار گرفت. اما در بخش اتوبوس بین شهری نیز اتوبوس بین شهری اسکانیا ۴۲۱۲ مارال از تولیدات عقاب افشان ۴ ستاره به دست آورد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد