رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=10323

باشگاه پیشکسوتان صنف

|عبدالحسین آزاد | معمولا پیشکسوتی به نوعی احترام و حفظ منزلت ختم می‌شود در حالی که بسنده کردن به این حد ناکافی به نظر می رسد.در بخش خصوصی نظام روشنی برای سلسله مراتب منزلتی یا تقسیم قدرت وجود ندارد.نه عناوین ونه درجات و نه نشان هایی وجود دارد.
شبیه آنچه در ادارات یا نیروهای نظامی وجود دارد.
به این لحاظ اغلب میزان توفیق شغلی و توسعه کسب و کار افراد موردتوجه قرار می گیرد و مقدار سرمایه اندوخته فرد را ملاک رتبه بندی قرار می دهند.
البته تخصص و مدت زمان حضور فرد یا در برخی موارد خاص ملاک های دیگری نیز برای تعیین جایگاه افراد و ورود ایشان به جرگه پیشکسوتان در نظر گرفته می شود.
بنابراین مراتب صنفی غیر ازمسئله تمکن مالی معمولا انتزاعی و مبتنی برکیفیات است.
در حالی که افراد ازشغل فقط کسب درآمد و تامین معاش را در نظر ندارند.
خصوصاً زمانی که نیازهای اولیه و اساسی به شکل کاملی تامین می شوند.فرد اهداف دیگری از دنبال کردن شغل خود می جوید. اتحادیه ها می توانند از ظرفیت پیشکسوتان استفاده کنند و با کمک گرفتن از افراد صنفی متمکن که انگیزه های زیادی برای ایفای نقش های گسترده اجتماعی، فرهنگی وسیاسی دارند؛ خدمات ارزنده ای به صنف خود و عموم مردم جامعه ارائه دهند.
بیش و پیش از همه زمینه های ذکر شده اتحادیه ها می توانند برنامه های اقتصادی متنوعی را طراحی کنند و افراد را در یک کل مفید، بزرگ و با چشم اندازهای بلند مدت وارد کنند.
این کار در بسیاری از کشورها و ازجمله کشور خود ما انجام شده است و می تواند با در نظر گرفتن حال و هوای امروزجامعه بازآفرینی شود.
پیشکسوتی در این صورت خوش معنایی خواهد داشت و امید را به بزرگان صنف خواهد بخشید گرچه زمینه ای برای فعال کردن جوان ترها و بلند پروازی های ایشان نیز می گشاید.

دو نکته حائز اهمیت
اول: ممکن است عده ای از همکاران صنفی در طول مدت کار دچار مشکلاتی شوند و نتوانند آن را حل کنند معمولا این افراد زمانی که به پیری می‌رسند مشکلاتشان بیشتر نیز‌می شود خصوصا دچار مشکلات‌مالی می‌شوند‌و کهنسالی ناخوشایند در پیش خواهند داشت.
صنف می‌تواند در قالب های مختلف از جمله صندوق بازنشستگی‌صنفی‌این‌مسئله‌را مدیریت کند.

دوم: همواره می توان شورایی برای گردهمایی کهنسالان صنف ایجاد کرد.
همین که یکدیگر را ببینند و از حال هم باخبر شوند. چیزی بگویند و بشنوند این دورهمی برایشان امیدآفرین و لذت بخش است. هم چنین می توان به ایشان بر مبنای سن و زمان بازنشستگی لوح تقدیری تقدیم کرد که جایگزین پروانه کسب شود و زینت بخش منزل وی باشد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد