رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=10457

اعضای اتحادیه لوازم یدکی خودرو بخوانند

سیدجواد ارجمندی که نماینده اتحادیه در سازمان امور مالیاتی و همچنین مسئول دفتر امور مالیاتی اتحادیه لوازم یدکی خودرو است، در یادداشتی که در اختیار خبرنگار قطعات خودرو قرار داده، نوشته است: یکی از مشکلات، آگاهی نداشتن اعضای اتحادیه از قوانین و مطالعه نکردن کتاب قانون است. همین امر باعث به‌وجود آمدن مشکلات زیادی در زمینه کسب و کار و امور مربوط به دارایی و بیمه برای آن‌ها می‌شود.
حتی وقتی امثال من که آگاه به قوانین هستیم، راهنمایی‌شان می‌کنیم، اکثراً قبول نمی‌کنند و بیشتر به حرف دوستان و همسایگان خود که آن‌ها هم به قوانین اشراف ندارند، عمل می‌کنند! همین امر باعث می‌شود به دردسر بیفتند. تازه آن زمان به یاد اتحادیه می‌افتند. برای همین است که می‌گویند «پیشگیری بهتر از درمان است».
متاسفانه اکثر قریب به اتفاق مردم فقط شعار می‌دهند و طلبکار هستند. در صورتی که اگر قوانین را بدانند، می‌توانند مطالبه‌گر باشند و حق‌شان پایمال نمی‌شود.
اطلاعات و اخبار و گزیده قوانین به‌صورت پیامک برای اعضای اتحادیه لوازم یدکی خودرو فرستاده می‌شود و در سایت اتحادیه نیز قرار می‌گیرد. همچنین در کانال تلگرام اتحادیه در دسترس اعضای صنف است که متاسفانه اکثر اعضا هیچ‌کدام را مطالعه نمی‌کنند.
در محل اتحادیه لوازم یدکی خودرو دو نفر کارشناس خبره دارایی هستند که اعضا می‌توانند از اطلاعات و راهنمایی‌های‌شان بهره‌مند شوند. وکیل داریم که می‌توانند قوانین را از او بپرسند و از حق خود دفاع کنند، ‌کارشناس بیمه داریم که اعضا می‌توانند قبل از به‌وجود آمدن مشکل، از ایشان راهنمایی بخواهند. ولی متاسفانه اعضای صنف تا به مشکل برنخورند، از وجود این افراد آگاه استفاده نمی‌کنند و گاهی بعضی از مشکلات‌شان چون خودشان در اداره‌های مربوطه آن را اظهار کردند و خود اظهاری تلقی می‌شود، قابل برطرف شدن نیست.
تنها اتحادیه‌ای که دفتر امور مالیاتی دارد، ‌اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو است. بیشتر اعضا بر این باور هستند که این دفتر مربوط به اداره دارایی است. بنابراین برای انجام امور به کافی‌نت‌ها مراجعه می‌کنند! در بیشتر موارد چون اپراتورها در کافی‌نت اطلاعی از قوانین ندارند، اطلاعات پرونده مالیاتی‌شان و کد اقتصادی و بسیاری از موارد دیگر اشتباه ثبت می‌شود و به دردسر می‌افتند. سپس به دفتر امور مالیاتی اتحادیه برای اصلاح اطلاعات مراجعه می‌کنند. این مراجعه نکردن اعضای اتحادیه باعث به‌وجود آمدن مشکلات بسیاری برای‌شان می‌شود. در صورتی که با یک‌بار مراجعه در اول کار، دچار دردسرهای ثبت اشتباه اطلاعات و سوءاستفاده‌های احتمالی از سوی افراد آگاه و ناآگاه به قوانین نمی‌شوند.
در کمیسیون مالیاتی و هیئت حل اختلاف یک نفر نماینده از سوی اتحادیه حضور دارد. وظیفه این نماینده پشتیبانی و حمایت از حقوق به حق اعضای صنف است. مشروط به این‌که قبل از جلسه دادرسی با نماینده ارتباط برقرار شود و نماینده در جریان چند و چون پرونده قرار گیرد تا بتواند از پرونده دفاع کند. بعضی از اعضا بدون این‌که نماینده خود را بشناسند یا نماینده ایشان را بشناسد، در جلسه حضور می‌یابند و توقع دارند که نماینده اتحادیه بیشتر از آنچه در پرونده از طرف ممیزها درج شده است، آگاهی داشته باشد. بعد گله‌مند می‌شوند که نماینده اتحادیه هیچ کاری برای من انجام نداد!
در کمیسیون یک نماینده از اتحادیه، یک نماینده از دارایی و یک نماینده از قوه قضاییه حضور دارند. چنانچه هریک از این نمایندگان حضور نداشته باشند، مؤدی می‌تواند جلسه کمیسیون را باطل کند و رأی صادره را قبول نکند. مشروط بر این‌که در برگ ثبت لایحه قید کند که با توجه به عدم حضور نماینده مربوطه، رأی هیئت را قبول ندارم.
هر شخصی باید ابتدا از خودش شروع کند تا جامعه رو به سلامت برود. ناآگاهی مردم نسبت به قوانین باعث به‌وجود آمدن مشکلات فراوانی برای آن‌ها می‌شود. پس اگر اعضای صنف درباره موضوعی اطلاع کافی ندارند، بهتر است از نظرات کارشناسان خبره‌ای که در اتحادیه هستند، استفاده کنند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد