رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11315

اولین جلسه کمیسیون نرخ گذاری اتاق اصناف تهران برگزار شد

به گزارش یدکی رسانه به نقل از اتاق اصناف تهران با حضور حمیدرضا رستگار، عضو هئیت رئیسه اتاق اصناف تهران و اکثریت اعضای کمیسیون نرخ گذاری اتاق اصناف تهران، اولین جلسه کمیسیون مذکور با موضوع انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون روز یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ در محل برگزاری جلسات کمیسیون های اتاق تشکیل شد.

 

در ابتدای این جلسه حمیدرضا رستگار، عضو هئیت رئیسه اتاق اصناف تهران در سخنانی با اشاره به دیدار رئیس و هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران به همراه روسای اتحادیه های صنفی تهران با ریاست قوه قضاییه گفت: با توجه به پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک بین اتاق و قوه قضاییه و دیدارها و نشست هایی که اخیرا بین اصناف و مسئولان دولتی انجام گرفته امیدواریم به نتایج مطلوب برسیم که بدون شک حصول نتایج مفید در گروی پیگیری موضوعات می باشد.

 

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران تاکید کرد: اگر می خواهیم از شرایط سخت و کنونی عبور کنیم باید دید ما وسیع گردد و تصمیماتی که در کمیسیون های تخصصی گرفته می شود راهبردی، مبنایی و با تسلط بر قانون و شرایط اتاق اصناف باشد. باید نسبت به موضوعات هم فهم دقیق داشته باشیم و هم تبعات تصمیمات و قوانین اخذ شده را بدانیم. فقط به اثرات آنی و کوتاه مدت آنها توجه نکنیم و آثار بلندمدت را نیز مدنظر داشته باشیم.

 

رستگار اظهار داشت: تاکید قانون، سپردن کار مردم به خود مردم است؛ اما متاسفانه در بسیاری از موارد از جمله مورد آخر که مربوط به مجوزهای کسب وکار است، بدون مشورت با اصناف با راه اندازی “درگاه ملی مجوزهای کشور” حق هزاران نفر را نادیده گرفته و آنها را متضرر ساختند. ۶۰ درصد مجوزهای کسب و کار زیرنظر اصناف بوده و ثبت محور هستند و ۴۰ درصد مربوط به دولت بوده و تایید محور می باشد.

 

وی ادامه داد: به جای اینکه بیایند مشکلاتی را که دولت برای اصناف ایجاد کرده حل و فصل کنند با این ترفند تمام مسئولیت ها را از اتحادیه های صنفی( بخش خصوصی) سلب کردند که کاملا با اصل قانون مغایرت دارد. با این شرایط چگونه اتحادیه ها می توانند به اعضای خود نظارت داشته باشند. مجوز کسب وکاری که خواهان تسهیل آن بودیم برای خودشان مصادره می کنند بدون اینکه به حق و حقوق اتحادیه صنفی توجه کنند.

 

در ادامه این جلسه طبق دستور جلسه مورد نظر، انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون برگزار گردید که در نتیجه آن آقایان فرهاد حقیقی(رئیس اتحادیه آموزشگاه های رانندگی استان تهران) به عنوان رئیس، فرهاد بهشتی (رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی) به عنوان نایب رئیس و حجت محمدی( رئیس اتحادیه قالی شویان تهران) به عنوان دبیر کمیسیون با کسب اکثریت آرا انتخاب شدند.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد