رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11308

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان گلگیر و رادیاتور تهران بیان داشت: بیشتر کارخانجات سازنده قطعات خودرو در سال های اخیر از فعالیت دست کشیده اند.

گزارش یدکی رسانه به نقل از اتاق اصناف تهران رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان گلگیر و رادیاتور تهران بیان داشت: بیشتر کارخانجات سازنده قطعات خودرو در سال های اخیر از فعالیت دست کشیده اند. از سوی دیگر لوازم و قطعات بی کیفیت و تقلبی در بازار وجود دارد. صنف گلگیر و رادیاتور با لوازم و قطعات سر کار دارد. زمانی که بازار لوازم یدکی شرایط مذکور را داشته باشد، کار و فعالیت این صنف رادشوار می کند .

 

فرهاد کشانی، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان گلگیر و رادیاتور تهران درادامه تاکید کرد: گرانی سرسام آور تمامی کالاها ، قدرت خرید مردم را کاهش داده است. این را می توان از بازار راکد این صنف متوجه شد.تا زمانی که سبد خرید خانوارها از خرید اقلام ضروری و مورد نیاز پر نشود نمی توان انتظار داشت برای تعمیر ظاهر اتومبیل خود به واحدهای این اتحادیه مراجعه کنند؛ چرا که ترجیح می دهند به موضوعات مهمتر برسند تا این که ظاهر خودرو را اصلاح کنند.

 

کشانی گفت: قشر متوسط و ضعیف کشور همین که قطعات داخلی خودرو بتواند سالم کار کند برایشان کافی است و برای تعمیر بدنه خودور کمتر اقدام می کنند. در گذشته ای نه چندان دور مردم به ظاهر خودرو اهمیت می دادند. عوامل مذکور باعث می شود اعضای این صنف درآمد چندانی نداشته باشند تا بتوانند حتی حق عضویت سالانه خود را پرداخت کنند. اتحادیه هم با توجه به این شرایط نمی تواند به اعضای خود فشار مضاعف بیاورد و می خواهد درک متقابل داشته باشد .

 

وی با اشاره به قوانین تحمیلی سازمان امور مالیاتی بیان داشت: این سازمان اتحادیه ها را مسئول وصول مطالبات خود نموده است. چگونه است که برای صدور و یا تمدید پروانه کسب از سوی اتحادیه ها، واحدهای صنفی متقاضی باید بر اساس ماده ۱۸۶ برگه مفاصا حساب مالیاتی داشته باشد. این ماده قانونی دقیقاً اتحادیه ها را ملزم نموده تا برای سازمان به دنبال مودی باشند.

 

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان گلگیر و رادیاتور تهران در پایان تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی دارای بودجه کافی و پرسنل زیاد است، خودش باید کار مربوط به وصول مطالباتش را انجام دهد نه اینکه بدون مفاصا، اجازه صدور پروانه کسب را به اتحادیه ندهد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد