رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11160

روابط ایران و بلاروس در صنعت خودرو

به گزارش یدکی رسانه به نقل از سفارت جمهوری ایران مینسک ،بلاروس از وضعیت صنعتی نسبتاً خوبی در بین کشورهای مشترک المنافع برخودار است. تولیدات صنعتی این کشور در سال ۲۰۱۰ حدود ۸/۲۶ درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل داده است. صنعت با ایجاد بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار فرصت شغلی، بیشترین میزان شاغلین را در بلاروس پذیرفته است. صنایع بلاروس را می توان به ۱۲ بخش اصلی تقسیم کرد که صنایع رادیویی، الکترونیک، وسایط نقلیه موتوری، تراکتور و تجهیزات کشاورزی، متالوژی و ماشین ابزارسازی از جمله مهم ترین آن ها می باشد. صنایع صاحب جدیدترین دستآوردهای علمی و فنآوری از جمله صنایع اپتوالکتریک و فنآوری اطلاعات در بلاروس در اولویت قرار دارند.

 

– صنایع ماشین ابزارسازی: این بخش طی سال های گذشته نقش کیفی و کمی مهمی در توسعه سایر بخش های صنعتی و اقتصادی بلاروس داشته است. شرکت های مهم در این بخش عمدتاً در قالب گروه خاصی به نام بلستان کو اینسترومنت (Belstankoinstrument) فعالیت می کنند. شرکت ویستان (ماشین ابزارسازی ویتبسک)، شرکت ماشین ابزارسازی کیروف (مینسک)، کارخانه ماشیرف مینسک، شرکت ماشین ابزارسازی مادلادچنا، شرکت کوزلیتماش (ماشین ابزارسازی پینسک)، کارخانه مزور مینسک، کارخانه ماشین ابرازسازی کیروف گومل، شرکت بل تاپاز (ماشین ابزارسازی گرودنا)، کارخانه کراسنی بوئتس (ماشین ابزارسازی اورشا)، شرکت ماشین ابزارسازی گومل، کارخانه ابزار اورشا، شرکت سیتومو (ماشین ابزار کوبرین) از جمله معرفترین شرکت های بلاروسی هستند.

 

– صنایع تولیدی وسایل نقلیه موتوری: بلاروس در تولید وسایل نقلیه موتوری تخصص قابل توجه ای دارد. انواع دامپ تراک، یدک کش های حمل الوار، انواع کامیون، بالابرهای صنعتی، انواع یدک کش ، موتورهای دیزل، کامیون و اتوبوس از تولیدات این بخش می باشند. شرکت اتومبیل سازی مینسک، کارخانه ژودینا (اتومبیل سازی بلاروس)، کارخانه اتومبیل سازی کیروف مگلیف، کارخانه موتورسازی مینسک، شرکت بلکارد گرودنا، شرکت آفتوگیدروسی لیتل باریسف و کارخانه تجهیزات الکترونیکی تراکتور و خودرو باریسف مهم ترین شرکت های تولیدکننده این محصولات هستند.

 

– صنایع ساخت تراکتور و ماشین آلات کشاورزی: این بخش توانسته است انواع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی را با قیمت های رقابتی مناسب تولید کند. شرکت تراکتورسازی مینسک و کارخانه های وابسته به آن (کارخانه چرخ دنده مینسک و کارخانه مهندسی موزر)، گومسل ماش، کنسرسیوم بل آگروماش (کارخانه بابروسک آگروماش و کارخانه لیدسل ماش)، کارخانه ماشین آلات کشاورزی موزر و شرکت بل الکترو مکانیکال برست شرکت های بزرگ تولیدکننده انواع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی در بلاروس هستند. کارخانه تراکتورسازی مینسک یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر انواع تراکتور در جهان می باشد.
و(ادامه در سفارت جمهوری اسلامی ایران مینسک)

 

پ.ن با توجه به اینکه یکی از صنایع مطرح بلاروس ، صنعت خودرو این کشور می باشد ، باید دید که ایا ایجاد روابط گسترده بین دو کشور می تواند به صنعت خودرو سازی کشورمان کمک کند و علاوه بر صادرات و واردات کالا های فیزیکی می توان تبادل دانش و فناوری نیز داشت .امید است که روابط تجاری و اقتصادی فراتر از تبادل کالا باشد و بتوان از این فرصت در جهت پیشرفت صنعت خودرو سازی کشور نیز استفاده کرد و گام موثری در جهت ارتقاء خودروسازی برداشت .

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد