رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11575

عرضه خودرو در بورس کالا به نفع مصرف کننده

نجفی‌منش، رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو گفت: عرضه خودرو در بورس نه تنها سبب زیان تولیدکنندگان و خریداران نشده، بلکه این دو گروه سود قابل توجهی را نیز کسب کرده‌اند.

 

به گزارش یدکی رسانه به نقل از  بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور درخصوص دلایل گرانی قیمت خودرو، اظهار کرد: اخیرا اخباری منتشره شده مبنی بر آنکه یکی از مهم‌ترین دلایل گرانی خودرو عرضه این محصول در بورس کالاست، در حالی که چنین اظهار نظراتی موثق نیست و مبنای کارشناسی ندارد.

 

او افزود: براساس داده‌های منتشره شده از سوی بورس کالا و خودروسازان، می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که عرضه خودرو در بورس نه تنها سبب زیان تولیدکنندگان و خریداران نشده بلکه این دو گروه سود قابل توجهی را نیز کسب کرده‌اند.

 

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور تاکید کرد: دلایل گرانی خودرو در بازار آزاد را نه در بورس کالا، بلکه باید در مسائلی چون افزایش حجم میزان نقدینگی و روند صعودی نرخ دلار دانست.

 

نجفی‌منش گفت: حجم نقدینگی به ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده که این امر افزون بر قیمت نهایی خودرو بر سایر محصولات نیز اعم از مسکن، طلا، سکه و غیره تاثیر قابل توجهی داشته است.

 

او بیان کرد: وزارت صمت در ابتدا موافق عرضه خودرو در بورس کالا نبود اما اکنون به سبب شفافیت، کاهش سوداگری و افزایش سوددهی خودروسازان در تلاش است تا خودروهای پرتیراژ نیز در این بازار عرضه کند. پس بنابر نتایج حاصله و شواهد نمی‌توان گفت که این بازار سبب افزایش قیمت خودرو شده است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد