رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11899

احتمال کاهش تیراژ خودرو نتیجه کمبود برق و گاز

به گزارش یدکی رسانه عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور گفت: در شرایط کنونی که شاهد کمبود برق و گاز هستیم و توجه دولت نیز فعلا متوجه بخش خانگی است، چاره‌ای جز همکاری با دولت نداریم اما امیدواریم برای رفع مشکلات قطعه سازان نیز تدبیری اندیشیده شود.

رضارضایی درباره وضعیت قطعه سازان گفت: زیرساخت‌هایی برای حرکت پیشرو و روبه‌جلو برای هر بنگاه اقتصادی لازم است و قطعه سازان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. قطعا برای اینکه قطعات را با استاندارد کیفی و کمی و قیمتی مناسب در اختیار خودروسازان قرار دهند باید زیر ساخت‌های کارشان فراهم باشد در غیر اینصورت روند کار با مشکل مواجه می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور افزود: در سال‌های گذشته قطعی برق در تابستان و گاز در زمستان را تجربه کردیم اما اکنون با برودت شدید هوا، در برخی استان‌ها خسارات جبران ناپذیری را به بار می‌اورد چرا که این دو انرژی‌ از زیر ساخت‌های اساسی قطعه‌سازان است. قطعی برق و گاز باعث می‌شود کوره‌ها مجدد به کار بیفتد که حداقل ۶ ساعت زمان لازم است و همچنین مواد داخل انها نیز باید به ضایعات برود.  وی افزود: مشکلی که امروزه با ان مواجه هستیم از کم کاری دولتمردان در ادوار گذشته است و باید از سال‌های گذشته برای این مسئله فکری می‌شد.

رضایی خاطرنشان کرد:قطعا ادامه این امر باعث کاهش تیراژ تولید خودرو خواهد شد چرا که برای سومین هفته متوالی شاهد کاهش فعالیت تولید و از کار افتادن خطوط و بیکار شدن کارگران در بنگاه‌های قطعه‌سازی هستیم.با در نظر گرفتن اینکه ۶۰۰ قطعه‌ساز با خودروسازان همکاری دارند، با ادامه این روند تحویل قطعه به خودروسازن نزول پیدا خواهدکرد. با مشکلات ذکر شده احتمالا شاهد تحقق وعده گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص تولید ماهانه ۷۲هزار دستگاه در سه ماه پایانی سال نباشیم.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور، رضا رضایی در پایان افزود: تمرکز دولت در حال حاضر بر بخش خانگی است و صنایع نیز باید با دولت همراه باشند اما امیدواریم برای رفع مشکلات تولیدکنندگان وبنگاه‌ها نیز تدبیری اندیشیده شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد