رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11800

بازار لوازم یدکی با کمبود قطعات مواجه است.

به گزارش یدکی‌رسانه سید عبدالهادی خسروفرد، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل‌های سبک و سنگین شیراز از وضعیت بازار خبر داد و اظهار کرد: بازار در شرایط خوبی قرار ندارد و ادامه این روند وضعیت را بحرانی‌تر می‌کند در حال حاضر هم برخی از واحدهای صنفی تعطیل شده‌است . کمبود قطعات موج گرانی را به همراه دارد. باید برای قطعات یدکی خودرو‌های وارداتی فکری شود.

سید عبدالهادی خسروفرد درباره کمبود لوازم یدکی دربازار گفت: تقریبا یک سال است که هیچ یک از واردکنندگان لوازم یدکی و قطعه امکان ثبت سفارش نداشته‌اند. بسیاری از خودروها در نمایندگی مانده‌ و نبود قطعه این مشکل را به وجود اورده‌است.

خسروفرد با خاطرنشان کردن اینکه درحال حاضر حتی قاچاق قطعات یدکی خودرو نیز به صرفه نیست اظهار کرد: با توجه به قانون شناسه‌دار کردن قطعات، کسی اقدام به خرید لوازم قاچاق نمی‌کند .در حال حاضر وضعیت بحرانی است اما ادامه این روند، بحران را افزایش می‌دهد به حدی که بسیاری از واحدهای صنفی به دلیل نبود قطعه مغازه‌ها را تعطیل کرده‌اند.

خسروفرد درپایان اشاره کرد: وقتی خودرو وارد می‌شود باید به قطعات ان نیز توجه شود. برای مثال درحال حاضر تعمیر موتور یک خودروی چینی بیش از ۷۰ میلیون تومان هزینه دارد.

با توجه به شرایط بحرانی که در بازار لوازم یدکی به وجود امده و کمبود قطعات تولیدی و وارداتی، بسیاری از واحدها تصمیم به افزایش قیمت گرفته‌اند که باعث ایجاد یک موج گرانی در بازار می‌شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد