رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11819

تفاهم‌نامه اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی و بسیج اصناف در راستای تسهیل و رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی

به گزارش یدکی رسانه حمیدرضا رستگار، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران از انعقاد تفاهم نامه مشترک فی‌مابین اتاق اصناف، سازمان امور مالیاتی و بسیج اصناف خبر داد. این تفاهم‌نامه به جهت تسریع رسیدگی به پرونده‌ها و حل مشکلات مالیاتی و بهبود موضوعاتی فی مابین اصناف و سازمان امور مالیات منعقد شده‌است. طبق این تفاهم‌نامه برگزاری کلاس‌های اموزشی و تشکیل جلساتی بین مدیران ادارات کل مالیاتی و اعضای تحت پوشش اتحادیه‌های صنفی در دستور کار قرار گرفت.

حمیدرضا رستگار اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با توجه به برخی تغییرات قوانین و اتفاقاتی که در سازمان امور مالیاتی برای رسیدگی به پرونده‌های مودیان مالیات روی داده و رویکرد جدی هیئت رئیسه اتاق در دوره جدید برای پیگیری مالیات اصناف منعقد شده‌است.

وی افزود: یکی از بندهای مهم این تفاهم‌نامه، اموزش در مباحث مالیاتی است به همین منظور علاوه بر کلاس‌های اموزشی که اتاق اصناف برگزار می‌کند زین پس جلسات اموزشی با همکاری سازمان امور مالیاتی برای اشنایی با سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی برگزار خواهد شد.

 

رستگار درباره سایر برنامه‌های اصناف تصریح کرد: برای رسیدگی و بررسی دقیق مشکلات اتحادیه‌ها ی صنفی، قرار شد جلساتی با حضور مدیران ادارات کل مالیاتی، ممیزان، سرممیزان ،مدیران کل و اعضای تحت پوشش در محل اتحادیه‌های صنفی برگزار شود. این جلسات مشوقی است برای اعضای صنوف مختلف و باعث رفع و تسهیل مشکلات مالیاتی اصناف می‌شود.

 

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران گفت: اولین جلسه این سری برنامه‌ها در بازار تهران تشکیل  و کسبه و بازاریان توانستند به طور مستقیم مشکلات و چالش‌هایشان را بیان کنند. دومین جلسه روز سه‌شنبه مورخ ۲۰ دی ۱۴۰۱ در محل اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ایمنی و اتش‌نشانی برگزار شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این جلسات با هماهنگی اتاق اصناف تهران و ثبت‌نام اتحادیه‌های صنفی در اتاق اصناف تهران و با توجه به ضروریات موضوعات و مشکلات مالیاتی انها برگزار خواهد شد. اتحادیه‌هایی که تمایل دارند این جلسات در مجموعه متبوعشان برگزار شود باید با مراجعه به اتاق اصناف تهران و ارجاع درخواستشان به انها زمینه این امر را فراهم کنند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد